פירוק גג אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

במשך מספר עשורים לאחר הקמת המדינה, אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר לקירוי של מבני תעשייה היא האסבסט. מדובר בחומר זול ופשוט, שמאפשר לקרות במהירות גגות של מבנים גדולים ולאורך שנים נוצל החומר הזה בדיוק למטרה זו. כל זה עד שבתחילת שנות השמונים נחקק חוק האוסר כל שימוש באסבסט לכל מטרה שהיא. הסיבה? האסבסט הוא חומר מסוכן מאוד, שיכול להוביל למחלות ריאה קשות ולמוות. במסגרת החוק שנחקק, נקבע כי כל משטחי האסבסט שכבר הותקנו במבנים, יוכלו להישאר במקומם כל עוד הם שלמים ותקינים וכי כל מהלך של פירוק גג אסבסט יהיה חייב להתבצע על ידי גורמים שהוסמכו והורשו לכך על פי חוק.

פירוק גג אסבסט – אפשר גם לבד?

במסגרת החוק שנחקק, נקבע כי כל משטחי האסבסט שכבר הותקנו במבנים, יוכלו להישאר במקומם כל עוד הם שלמים ותקינים וכי כל מהלך של פירוק גג אסבסט יהיה חייב להתבצע על ידי גורמים שהוסמכו והורשו לכך על פי חוק.

ובכן, התשובה היא לחלוטין לא. מזה כבר כארבעה עשורים שהאסבסט מוגדר בישראל כחומר מסוכן שהשימוש בו אסור לחלוטין. הסכנה באסבסט נובעת מעצם המבנה שלו – המדובר במשטחים שעשויים מסיבים זעירים של שמקורם בסלעים הבנויים ממינרלים סיליקטיים של מגנזיום או ברזל. סיבים אלה נדחסים בתהליך הייצור ומתגבשים יחד ליצירת משטח האסבסט אותו אנו מתקינים כמשטח קיר או קירוי. הבעיה עם לוחות אלה מתחילה כאשר הסיבים הזעירים נחשפים אל האוויר הפתוח. או אז הם יכולים לרחף באוויר למרחקים גדולים מאוד ולחדור אל מערכת הנשימה, הן של אנשים הנמצאים בקרבת האסבסט והן של אנשים המצויים במרחק של עשרות ק"מ ממנו. מרגע שחדר סיב כזה אל מערכת הנשימה הוא לא יצא ממנה לעולם ואכן, לאורך השנים נרשמו שורה ארוכה של מקרי מוות ומחלות ריאה קשות, שנגרמו כתוצאה מחשיפה לסיבי אסבסט.

בהתאם לכך, נחקק חוק שאוסר על בנייה באמצעות אסבסט ולמעשה אוסר כל שימוש באסבסט לכל מטרה. לגבי המבנים שכבר כללו משטחי אסבסט, נקבע כי הם יכולים להשאיר את המשטחים במקומם כל עוד המשטחים הם שלמים ותקינים. כל משטח סדוק, שבור או כזה שבו הסיבים הפנימיים נחשפים לאוויר הפתוח, חייב לעבור תהליך של פירוק והחלפה למשטח אחר שאינו אסבסט. כל מהלך של פירוק גג אסבסט ולצורך העניין, כל פינוי אסבסט או פירוק מבנה אסבסט, חייב להתבצע אך ורק על ידי גורם מורשה שהוסמך לכך על ידי הרשויות ושמחויב לבצע את הפירוק והפינוי של האסבסט על פי פרוטוקול מחייב, שמטרתו למנוע חשיפה של הציבור לסיבי האסבסט. המשמעות המיידית היא שחל איסור חמור לפרק משטחי אסבסט באופן עצמאי וכל פעולה שמבוצעת עם לוחות אסבסט חייבת להתבצע על ידי גורם מורשה בלבד.

כיצד מבוצע פירוק גג אסבסט?כל מהלך של פירוק גג אסבסט ולצורך העניין, כל פינוי אסבסט או פירוק מבנה אסבסט, חייב להתבצע אך ורק על ידי גורם מורשה שהוסמך לכך על ידי הרשויות ושמחויב לבצע את הפירוק והפינוי של האסבסט על פי פרוטוקול

פירוק גג אסבסט מתחיל למעשה בפינוי כל האנשים מן האזור על מנת להבטיח מינימום סיכון לחשיפה לסיבי האסבסט. בהמשך לכך, מאחר ותהליך הפירוק יוצר סכנה מוגברת לפיזור סיבים, מבוצעת הרטבה מאסיבית של הלוחות במטרה להקשות על הסיבים להתפזר באוויר הפתוח לאורך תהליך הפירוק. לאחר מכן מבוצע פירוק מבוקר של הלוחות, לוח אחרי לוח, מבלי לשבור ומבלי לסדוק את הלוחות. לאחר פירוקו, מוחדר הלוח אל אריזה ייעודית שמיועדת למנוע את פיזור הסיבים החשופים באוויר הפתוח. או אז מונמך הלוח אל הקרקע, מועמס על רכב פינוי וכאשר הסתיים הליך הפירוק, מובלים כל לוחות האסבסט להטמנה באתר ייעודי להטמנת חומרים מסוכנים. באתר זה, מוטמנים לוחות האסבסט עמוק באדמה על מנת למנוע את הסיכון לפיזור סיבי האסבסט באוויר הפתוח.

תהליך זה דורש ידע מקצועי רב, ציוד מתאים ומתודולוגיה מסודרת שמיועדת להבטיח את השלמת הליך הפירוק והפינוי של גג האסבסט בצורה כמה שיותר בטוחה ותוך מזעור הסיכון של פיזור סיבי האסבסט באוויר הפתוח.

מי מבצע פירוק גג אסבסט?

אם יש לכם גג אסבסט ואתם מעוניינים לפרק אותו ולהחליפו בגג חדש, חשוב שתדעו את הדבר הבא: הגורם המקצועי שמיועד להתקין את הגג החדש, לאו דווקא מורשה לפרק את גג האסבסט הקיים. במילים אחרות, יש להפריד בין בניית הגג החדש ובין פירוק הגג הקיים ולצורך פירוק הגג הקיים, עליכם להזמין גורם שהוסמך והורשה על ידי הרשויות, לספק את השירות של פירוק גג אסבסט. גם אם קבלן הביצוע של הגג החדש מציע לכם לבצע את הפירוק בעצמו, עליכם לבדוק האם הוא מורשה לכך ואם התשובה היא לא, הוא לא יוכל לבצע את הפירוק של גג האסבסט. שימו לב, שלכם כמזמיני העבודה יש אחריות תורמת בעניין ואם יתגלה כי הפירוק לא בוצע על פי חוק, יוכלו הרשויות להטיל עליכם סנקציות כבדות במיוחד. לאור הסכנה הנובעת מסיבי האסבסט ולאור מקרי המוות הרבים שנגרמו בגינו, אפשר גם להבין מדוע מקפידות הרשויות מאוד בנושא זה.

בחיפוש פשוט תוכלו למצוא מספר חברות המציעות את השירות של פירוק גג אסבסט. חברות אלה הן בדרך כלל חברות המספקות שירותים שונים בענף הבנייה ו/או התעשייה ורובן גם מתמחות בבניית גגות חדשים, תיקוני גג, החלפת גג, איטום גג וכן הלאה. על כן, אם אתם רוצים למצוא ספק שירות שמציע לכם הכל תחת קורת גג אחת, תוכלו בהחלט למצוא ספק כזה די בקלות ולחילופין, אם אתם בוחרים לבנות את הגג החדש באמצעות ספק ספציפי שאינו מורשה לבצע פירוק גג אסבסט, יהיה עליכם להזמין ספק נפרד לצורך פירוק הגג הקיים.

 

כמה זה עולה?

פירוק גג אסבסט הוא אינו שירות זול, אך הוא מחויב על פי החוק ולכן חשוב מאוד להקפיד בנושא. ככלל, העלות הכולל, הן של פירוק הגג והן של פינוי האסבסט לאתר הטמנה מורשה, עומדת על כ-450 למטר מרובע. אם שטח הגג שלכם גדול יותר מ-50 מ"ר תוכלו בדרך כלל לקבל הנחה נוספת על מחיר זה.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!