פינוי אסבסט הנחיות

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

פינוי אסבסט הנחיותפינוי אסבסט הנחיות

כולנו מכירים את גגות האסבסט ויודעים שיש איזה עניין עם סדקים, שברים ועם פינוי בטוח של החומר הזה. אבל מהו בעצם אסבסט? ומהי הבעייתיות של השימוש בו? ומדוע צריך לנהוג בו בזהירות כאשר מפנים אותו? ניסינו לענות על כך בקצרה, וגם לסכם את ההנחיות החשובות, הקבועות בחוק, לגבי פינוי של החומר יוצא הדופן הזה.

אז אסבסט (לעיתים כתוב ׳אזבסט׳), משמעותו ביוונית היא ׳לא-דליק׳. שם זה ניתן לסיבים המצויים בסלעים מסוימים באופן טבעי, בשל תכונותיהם, כמובן. תכונות אלה כוללות עמידות יוצאת דופן לחום ולאש וגם למים, וכן בידוד טרמי ואקוסטי מצויינים. כל אלה הביאו לשימוש נרחב בהם למטרות רבות של האדם, הן תעשייתיות והן ביתיות. מייצור חליפות ללוחמי האש (הכבאים), דרך יציקת צינורות, הכנת קירות אקוסטיים, ייצור בלמים, אטמים וכמובן כיסוי בתור גגות. בכל אלה ועוד נעשה שימוש נרחב בסיבים אלה, אשר נראו בעבר כחומר פלא עבור האדם.

אולם, אליה וקוץ בה… לאחר זמן התברר שסיבים אלה, ולמעשה, מיקרו-סיבים שלהם, חלקיקים קטנטנים אשר חודרים למערכת הנשימה – מהווים גורם לתחלואה במספר מחלות קשות (בעיקר מחלות ריאה כגון סרטן הריאות ועוד). יתרה מכך, התברר כי סיבים אלה מחוללים מחלה שלא היתה קיימת לפנים, אשר כונתה בשם ׳אזבסטוזיס׳. ואם זה לא מספיק, התגלו השפעות מזיקות של חומר זה גם על מערכות אקולוגיות.

תגליות אלה הביאו להפחתה מתמשכת בשימוש בסיבים אלה ואף להגדרות הקבועות בחוקי המדינות לגבי השימושים שניתן לעשות בהם ודרכי הטיפול באסבסט, לאחר שהוא יוצא משימוש.

פינוי אסבסט הנחיות המשרד להגנת הסביבה

בשנת 2011 חוקק בישראל ׳חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק׳. תחת השם הזה הסדירה המדינה את הטיפול (בעיקר פינוי) של אסבסט, הן כזה שהיה בשימושים תעשיתיים והן בשימושים ביתיים. תקנות החוק, הבחינו בין השאר, בין מקרים בהם עבודת פינוי של אסבסט מחייבת בעל מקצוע המחזיק ברישיון מיוחד לכך, לבין מקרים קלים ופשוטים יותר, בהם יכולה עבודת הפינוי להתבצע על ידי כל אדם, במגבלות מוגדרות (פירוט בהמשך).

הנחיות אלה מפורטות בתקנות המשרד להגנת הסביבה שתוכלו למצוא בקישור הזה. תקנות אלה מגדירות, כאמור, מי מוסמך לבצע את עבודת הפינוי (הדבר תלוי בעיקר במשקל האסבסט המפונה ובשלמותו), את אחריותו של מזמין העבודה, את אחריותו של מבצע העבודה וכן דרכים ותנאים בהם יש לבצע אותה. 

 

פינוי עצמי של אסבסט

לצורך פינוי עצמי של גג אסבסט (או כל מוצר / חלק אחר מחומר זה), נדרשים להתקיים כל התנאים האלה:

  1. ראשית, על האסבסט להיות שלם. כלומר, ללא שברים, סדקים, או חורים. ההגיון מאחורי הנחייה זו הוא שאסבסט שאינו שלם, משחרר הרבה יותר מיקרו-סיבים, אשר עלולים לסכן את האדם המבצע את העבודה ואחרים.  
  2. על חלקי האסבסט המפונים להיות במשקל כולל של פחות מ – 700 קילוגרם.
  3. על מבצע העבודה להיות מעל גיל 18 (נראה שכאן מבקש המחוקק הן להגן על נוער מפני חשיפה לסיבי החומר והן לוודא מידה של בגרות, אחריות ואולי אפילו כוח פיסי הנדרש לעבודות מסוג זה).
  4. האסבסט המפונה צריך להיות בבעלותו של האדם המבצע את העבודה.
  5. ולבסוף, יש לבצע פינוי של החומר לאתר הטמנה ייעודי לחומר זה.

אם אתם מעוניינים לפנות גג אסבסט (או כל חלק / מוצר אחר שלו) ואחד או יותר מתנאים אלה אינו מתקיים, הרי שחל איסור על פינוי האסבסט באופן עצמאי.  במקרה כזה אתם זקוקים לאיש מקצוע עם הסמכה ייעודית לכך, שיעשה זאת עבורכם בצורה בטוחה, לפי כל ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה בנושא. 

נציין עוד שבמקרים מסוימים, ניתן לאטום את האסבסט, במקום לפנות אותו. הליך זה עשוי להיות מהיר, יעיל וזול יותר. איש מקצוע מוסמך בתחום זה יוכל לומר לכם האם הדבר אפשרי במקרה שלכם. 

זקוקים לפינוי אסבסט – מוזמנים ליצור קשר. ייעוץ ראשוני בחינם.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!