פינוי אסבסט באופן עצמאי

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

ענף הבנייה  הוא חלק מרכזי ומשמעותי בכל מדינה מתפתחת וכולל בתוכו הקמת תשתיות למבני מגורים, לתעשייה וכ״ו. בימינו ענף זה הינו מתקדם וחדשני והוא התקדם מאוד מבחינה טכנולוגית אך בעבר חומרי הבנייה היו מעטים יותר ופשוטים יותר ולכן השימוש באסבסט כחומר בנייה היה נרחב יותר.

האסבסט שימש כחומר בנייה פופולארי והיה יעיל בבידוד טמפרטורה ורעשים ולכן ברוב המקרים השימוש העיקרי בו היה כגג למבנים שונים. האסבסט הוא למעשה תערובת מינרלים אשר עורבבה עם מלט ומים ויחדיו התקבל חומר צמנטי.

האסבסט התגלה במהלך השנים כחומר מסוכן מאוד לנשימה.

מדוע הפסיקו לבנות באמצעות אסבסט?

בעקבות מחקרים שבוצעו לגילוי סיבת עלייה בתחלואה הגיעו למסקנה כי חומר האסבסט הוא בין הגורמים העיקריים  שגורם לסרטן ריאותמה הסכנות הטמונות בפינוי אסבסט באופן עצמאי ולכן אף  נחקק חוק בנושא בשנת 2011 כשמטרתו העיקרית היא למנוע הישנות של מפגעי אסבסט ואבק. כמו כן , רצון מחוקק היה לוודא כי ישנה מודעות הולכת וגוברת לגבי הסכנות שהאסבסט מביא עימו ובכך לגרום לבעלי נכסים ישנים להחליף את לוחות וחלקי האסבסט משטחם ובכך למנוע סכנות בריאותיות עתידיות.

החוק שנחקק בשנת 2011 קובע כי על מנת לפנות לוחות אסבסט יש לפנות לבעל מקצוע מוסמך לביצוע פינוי זה. לא ניתן לפנות את האסבסט באופן עצמאי ורק קבלן מורשה לנושא, בעל כלים וידע מתאים, יכול לפנות חלקי אסבסט סהיקף קטן או גדול.  החוק קובע סייגים לפינוי אסבסט באופן עצמאי כפי שיפורט בהמשך המאמר.

מהי חשיבות פינוי האסבסט?

התהליך חייב להתבצע ברמת בטיחות גבוהה ובצורה מבוקרת מאחר והאסבסט הוא חומר מינרלי מסוכן מאוד שעלול לגרום לבעיות בריאותיות בדרך כלל בריאות. למעשה, חלקי אבק אסבסט אשר משתחררים עלולים להכנס למערכת הנשימה ובטווח של זמן לגרום לנזקים בלתי הפיכים לריאות. על כן , ההנחה היא כי אדם עצמאי שאינן מיומן ושלא הוכשר לבצע פינוי אסבסט עלול לגרום נזק גדול יותר מתועלת.

מה כולל תהליך פינוי האסבסט?

באתר לאיכות הסביבה מפורסמים נהלים והנחיות לפינוי אסבסט בצורה בטיחותית ותוך מינימום סיכון. את משטחי האסבסט המחוברים בברגים יש לשחרר ולהסיר בזהירות רבה על מנת לבצע פינוי יעל ובטיחותי.

לאחר שחרור משטחי האסבסט יש לאסוף אותם לתוך יריעת פלסטיק עמידה וקשיחה. יש לוודא כי היריעה תעטוף את כל חלקי האסבסט כולל חלקים שנשברו או נסדקו כך שלא יהוו סכנה לסביבה ולנשימה.

לאחר הורדת האסבסט ועטיפתו ביריעות יש להעביר את היריעות האטומות לשטח הומנה ייעודי לאסבסט. לא ניתן להשליכו סתם כך לפח בשכונה או אפילו לא לאתר פסולת מרכזי אלא רק לאתר הטמנה של אסבסט.

פטור מקבלת היתר רישוי לפינוי אסבסט

החוק אשר מונה את אתקנות הפינוי ודורש כי הפינוי יבוצע על ידי איש מקצוע מציג גם סעיף מיוחד אשר פוטר את האדם הפרטי מלפנות לקבלן מורשה ומעניק לו אופציה לפינוי אסבסט באופן עצמאי ובתנאי שיעמוד בתנאים הבאים:

  1. עבודת הפינוי תתבצע אך ורק בשטח או מבנה ששיך בבעלות לאדם המעוניין לסלק את האסבסט.
  2. מבצע הפינוי יהיה בגיר מעל גיל 18.
  3. מדובר בעבודת פינוי באופן חד פעמי.
  4. שטח האסבסט אשר יש לפנותו אינו עולה על 50 מ״ר. אורך האסבסט אינו יותר מ-10 מטר והמשקל הכולל של האסבסט לא יעלה על 700 ק״ג.
  5. לא מדובר בחלקי אסבסט או בשברים. מןתר לפנות לוחות אסבסט שלמים בלבד.ים כפי

מידע שחשוב לדעת על פינוי  אסבסט באופן עצמאי

במידה וכל התנאים שמופיעים מעלה מתקיימים כפי שמתבקש על פי החוק, אדם פרטי יוכל לפנות לוחות אסבסט שלמים משטח שבבעלותו.

חשוב להקפיד על עבודה זהירה מאוד ובטוחה על מנת לשמור על בריאות דיירי המבנה, הסביבה וכמובן האדם שמפנה את האסבסט.

הדרך בה ניתן להימנע מהיפלטות חלקיקי אבק מהאסבסט היא להרטיב את המשטחים שוב ושוב במים עד אשר הלוחות יגיעו למצב של ספיגה מלאה של המים וכך למנוע היווצרות אבק. פעולת פינוי אסבסט באופן עצמאי חייבת להתקיים בצורה איטית ומבוקרת על מנת להימנע ככל שניתן מפגיעה בלוחות דבר שיכול לגרום לסדקים ושברים אשא עלולים לשחרר סיבי אסבסט לאויר.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!