שאלות נפוצות על פירוק אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

שאלות נפוצות על פירוק אסבסטשאלות נפוצות על פירוק אסבסט

אתם מחזיקים בבעלותכם מבנה תעשייה עם גג אסבסט אותו אתם רוצים כעת לפנות? בחצר הבית שלכם עומד מחסן אסבסט שהגיעה העת לפנות ולחדש עם מחסן חדש ומודרני? האסבסט הוא חומר מסוכן מאוד ולכן כל מהלך של פירוק אסבסט חייב להתבצע על ידי גורמים מורשים שהוסמכו לכך על ידי המדינה ופרט להם, לאף אדם או גורם אחר אסור להתעסק עם אסבסט בשום היבט ובשום צורה. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר שאלות נפוצות על פירוק אסבסט ואיתן נספק לכם גם את התשובות הרלוונטיות.

 

האם אפשר לפרק אסבסט באופן עצמאי?

התשובה היא בהחלט לא. כל פעולה שמבוצעת עם לוחות, רכיבי או חלקי אסבסט, חייבת להתבצע על ידי גורם מורשה שהוסמך לכך על ידי המדינה על פי חוק. גם אם מדובר בלוחות אסבסט הזרוקים בחצר שלכם וגם אם מדובר בלוח אסבסט אחד, לעולם אין לפרק, לפנות או להשליך אותו באופן עצמאי. הזמינו גורם מקצועי שיבצע עבורכם את המשימה על פי החוק.

מדוע נדרש גורם מקצועי לפירוק אסבסט?

האסבסט הוא חומר מסוכן מאוד המבוסס על סיבים וחלקיקים מיקרוסקופיים הנדחסים יחד בעוצמה לכדי לוח קשיח. כל עוד הלוח שלם ומושלם, הוא אינו מהווה כל סכנה, אך שברים, סדקים וחרירים על פני הלוח, אפילו כאלה שאנחנו לא רואים בעין, יכולים להוות מקור דרכו יכולים הסיבים והחלקיקים להשתחרר ולהתפזר באוויר הפתוח. חלקיק כזה הנוחת בתוך ריאה של אדם, לא יצא ממנה לעולם ויגרום למחלות ריאה קשות ואף לסרטן ריאות ומוות. מכל הסיבות האלה, כל פעולת פירוק אסבסט וכל פעולה משיקה אחרת, חייבת להתבצע על פי מתודולוגיה מסודרת, שאותה הוסמכו לבצע אנשי מקצוע מורשים בלבד.

 

איך מתבצע פירוק אסבסט?

פירוק אסבסט מבוצע באמצעות תהליך בן מספר שלבים: סקירת מצב הלוחות, הרטבת הלוחות למניעת פיזור של חלקיקי אסבסט במעמד הפירוק, פירוק הלוחות מאמצעי העיגון שלהם ללא שבירה ובצורה עדינה ומסודרת, אריזת כל לוח באריזה אטומה הרמטית, הנמכת הלוחות והעמסתם על גבי רכב הובלה ולבסוף הובלתם לאתר ייעודי מורשה להטמנת אסבסט. את כל זה כאמור, יש לבצע בסיוע גורם מקצועי מורשה ומוסמך על פי חוק בלבד.

מה קורה אם לא פועלים על פי ההנחיות?

ובכן, פירוק אסבסט שלא על פי הנחיות החוק, בראש ובראשונה מעמיד אתכם, את הסובבים אתכם ועוד אנשים רבים בסכנה. חלקיקי האסבסט יכולים להתפזר באוויר בקלות ולהגיע גם למרחקים של עשרות ק"מ, אז הם יכולים לחדור לריאה של אדם והלכה למעשה ליצור עבורו סכנת חיים. אז הדבר המרכזי שצריך להטריד אתכם בכל התעסקות עם אסבסט בצורה בלתי חוקית היא שמדובר במהלך מסכן חיי אדם. הדבר הנוסף הוא שישנן סנקציות מחמירות המוגדרות בחוק ואלו חלות גם על אנשי מקצוע מורשים אינם נוהגים על פי הוראות החוק וגם על אנשים פרטיים/ לקוחות/ בעלי הנכס. מכל הסיבות האלה, חשוב מאוד להקפיד על פירוק אסבסט בליווי גורם מורשה ומוסמך.

 

לאן מובילים את האסבסט המפונה?

את לוחות האסבסט שפונו, יש להוביל לאתרים ייעודיים להטמנת אסבסט. באתרים אלה יוצרים חללים תת קרקעיים המבודדים מן הסביבה, הן מהאוויר הפתוח ממעל והן משכבות האדמה העמוקות ומי תהום מתחת. ישנם כמובן אתרים ייעודיים גם להטמנת פסולת בניין רגילה, אלא שבאתרים אלה הפסולת אינה מוטמנת בחללים תת קרקעיים מבודדים, אלא פשוט בתוך האדמה. לעיתים, נותרת פסולת בניין גם על פני האדמה באוויר הפתוח. בכל הקשור לאסבסט, מצבים כאלה פשוט לא יכולים לקרות ולכן ישנם אתרים ייעודיים שבהם ניתן לבצע הטמנה של לוחות אסבסט בצורה בטוחה. אתרים אלה הם בדרך כלל אתרים להטמנת פסולת בניין כללית, בהם ישנו גם מתחם ייעודי להטמנת אסבסט, אך מה שחשוב הוא שהמתחם קיבל את אישורו של הרגולטור לצורך הטמנת אסבסט כחוק.

 

כמה עולה שירות פירוק אסבסט?

התהליך של פינוי אסבסט הוא תהליך מורכב, שדורש זמן עבודה רב, כוח אדם רב, ציוד מתמחה ותהליך עבודה מוקפד מאוד. כל אלה באים לידי ביטוי גם בעלות השירות שיכולה להגיע לכדי 450 ש"ח למ"ר. מדובר במן הסתם בסכום גבוה מאוד וזוהי הסיבה שבעלי גגות אסבסט בוחרים להישאר עם גג האסבסט שלהם כל עוד הוא במצב תקין. יחד עם זאת, מרגע שהאסבסט הופך ללקוי, סדוק ובלתי כשיר, ישנה חובה חוקית לפנות אותו ולהעביר אותו לאתר הטמנת אסבסט. במקרה כזה, זה לא כל כך משנה כמה עולה הפינוי, שכן יש חובה לבצע את הפינוי ויש חובה לבצע אותו בסיוע גורם מקצועי מורשה. יחד עם זאת, גם בתחום זה של פירוק אסבסט ישנה תחרות בין ספקים שונים וזה לגמרי לגיטימי לפנות למספר ספקי שירות שונים ולבקשת הצעות מחיר בכדי לוודא שאתם משלמים מחיר הוגן ואפילו זול. מבחינתכם, כל עוד הפירוק מבוצע על ידי גורם מורשה ומקצועי, אתם יכולים לבחור במציע הזול ביותר.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!