כמה עולה לפנות אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

יש לכם גג אסבסט ואתם רוצים לפרק אותו, לפנות אותו לבנות גג חדש תקני ומודרני. מן הסתם, אחת השאלות המרכזיות שמעסיקה אתכם היא כמה עולה לפנות אסבסט. בשורות הבאות ננסה לתת לכם את טווח העלויות לו אתם יכולים לצפות, אך חשוב להדגיש שהטווח יכול להיות רחב והמחיר הסופי תלוי במאפיינים הספציפיים של הפרויקט הספציפי. עוד חשוב לציין כי, בכל מקרה של החלפת גג, נדרשים שני מהלכים, האחד של הרס הגג הקיים והשני של בניית הגג החדש, כך שבכל מקרה, בין שמדובר בגג קיים עשוי אסבסט ובין שלא, עדיין עליכם לקחת בחשבון את עלות ההרס של הגג הקיים.

 

אז כמה עולה לפנות אסבסט?

פינוי אסבסט הוא שם כולל למספר מצבים בהם אנו נדרשים לפנות לוחות אסבסט אל אתר הטמנת פסולת מורשה. במקרים מסוימים,יש לכם גג אסבסט ואתם רוצים לפרק אותו, לפנות אותו לבנות גג חדש תקני ומודרני. מן הסתם, אחת השאלות המרכזיות שמעסיקה אתכם היא כמה עולה לפנות אסבסט. לוחות האסבסט פשוט זרוקים על הקרקע בתוך ערימה של פסולת ובמקרים אחרים מדובר בלוחות מורכבים שאותם יש תחילה לפרק ורק לאחר מכן לפנות מן המקום. כדי לא למתוח אתכם, בואו ניתן לכם את המספרים כבר עכשיו – ככלל, המספר לו אתם יכולים לצפות כתשובה לשאלה כמה עולה לפנות אסבסט הוא בסביבות ה-100 שקלים למטר מרובע. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון שבפרויקטים מסוימים המחיר יכול לטפס במאות אחוזים כלפי מעלה. רמת מחיר גבוהה יותר מתאימה בדרך כלל לפרויקטים קטנים מאוד בהם יש להעמיס את עלות התשומות הקבועות על מטרז' קטן יחסית ולכן כל מ"ר יעלה יותר, לעיתים משמעותית יותר. כמו כן, ישנם פרויקטים בהם רמת המורכבות היא גבוהה מאוד ואף עשויה לדרוש אמצעים מיוחדים לעבודה בגובה, לרבות פיגומים, מנופים, במות הרמה וכן הלאה (למשל כאשר לוחות האסבסט שבורים ולא יציבים ולכן לא ניתן לבצע את העבודה מהגג עצמו). במקרים אלה, יכולה עלות הפינוי להגיע גם ל-400 שקלים למ"ר.

 

האם מדובר במחיר חריג להרס של גג קיים?

התשובה היא לא, אם כי תמיד ישנם מקרים חריגים כפי שכבר ניתן היה להבין מדברינו בפסקה הקודמת. ככלל, בכל פרויקט של החלפת גג, נדרש השלב של הרס הגג הקיים והכנתו לשלב השני של בניית הגג החדש. במקרים מסוימים מדובר בגג אסבסט אותו יש לפרק ולפנות באמצעות קבלן ייעודי מורשה ובמקרים אחרים מדובר בגג רעפים או בטון, אותם יכול כל קבלן לפרק אם כי עלויות הפירוק שלהם אינן נמוכות יותר בהגדרה. למעשה, פירוק והריסה של גג בטון היא משימה שיכולה להיות יקרה יותר משמעותית מאשר פירוק של גג אסבסט. בכל מקרה האתגרים הם שונים אבל בסך הכל, אין שום מצב שפירוק גג אסבסט הוא בעל אתגרים משמעותיים ויקרים יותר מאשר פירוק של גג בטון למשל.

 

כמה עולה לפנות אסבסט דרך קבלן ראשי?

בכל מקרה שבו אתם מבקשים לפרק את גג האסבסט הקיים ולהתקין במקומו גג חדש, תקני ומודרני, מדובר בפרויקט שמנוהל על ידי קבלן מבצע ראשי. קבלן זה לא חייב להחזיק ברישוי לעבוד עם אסבסט וזה אכן המצב במרבית המקרים. יחד עם זאת, את פירוק גג האסבסט לא יוכל הקבלן הראשי לבצע בעצמו, אלא יצטרך לגייס לטובת המשימה קבלן פינוי אסבסט מוסמך ומורשה שמחזיק ברישיון תקף לביצוע עבודות פירוק ופינוי אסבסט. במקרה זה, אתם לא אמורים להיות אלה שמגייסים את קבלן פינוי האסבסט, מטלה שעוברת לידיו של קבלן הביצוע הראשי שיגייס את קבלן האסבסט כקבלן משנה בפרויקט. השאלה היא כמה עולה לפנות אסבסט במודל של קבלן משנה והתשובה היא שהמחיר לא אמור להיות שונה באופן משמעותי, אם כי ישנם מקרים בהם מודל זה יאפשר להפחית בעלויות פירוק גג האסבסט. מדוע? מכיוון שבפרויקטים כאלה קבלן הביצוע הראשי כבר מנהל את הפרויקט ומעמיד לרשותו את כל הציוד הנדרש. במצב זה יכול קבלן האסבסט להשתמש בציוד של הקבלן הראשי ולחסוך לעצמו עלויות שונות סביב הלוגיסטיקה של הפירוק והפינוי של האסבסט. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על עלות פינוי אסבסט הם כמות לוחות האסבסט שיש לפנות, שטח הגג הכולל במקרה של פירוק גג אסבסט ומאפייני הפרויקט שמשפיעים על מורכבות הפירוק והפינוי.

 

האם תוכלו לבצע את הפינוי בעצמכם במטרה לחסוך בעלויות הפרויקט?

ככלל, התשובה היא לא. על פי החוק בישראל, כל עבודה של פינוי ופירוק אסבסט וכל עבודת אסבסט בכלל, יכולה להתבצע אך ורק על ידי גורם מורשה שהוסמך לכך וקיבל רישיון מתאים מטעם המדינה. זאת אומרת, שלא רק שלא תוכלו לבצע את הפינוי בעצמכם אלא שגם לא תוכלו להאציל את המשימה על קבלן הביצוע הראשי של הפרויקט, אם הוא אינו מחזיק ברישיון מתאים. ישנו מקרה פרטי שבו תוכלו להגיש בקשה לקבלת היתר לביצוע עבודה מצומצמת. היתר זה ניתן במקרים בהם מעוניין האזרח לבצע עבודה שבברירת המחדל שלה נדרשת לביצוע על ידי גורם מורשה. במקרה של פינוי אסבסט ניתן להגיש את הבקשה עבור גגות בשטח פחות מ-50 מ"ר, אם כי במקרים רבים הרשויות לא מאשרות בקשות אלה, אלא אם מדובר במבנה מבודד שבו משימת הפינוי היא פשוטה יחסית. בכל מקרה, חשוב לדעת שגם אם תבצעו את הפינוי בעצמכם, עדיין תהיו מחויבים לבצע אותו על פי המתודולוגיה המלאה, שמטרתה מניעת פיזור סיבי האסבסט באוויר הפתוח והובלת הלוחות לאתר הטמנת פסולת מסוכנת בו ניתן להטמין לוחות אסבסט. גם במקרה הזה, התשובה לשאלה כמה עולה לפנות אסבסט באופן עצמאי יכולה להיות דומה מאוד ואפילו זהה לעלות של פינוי אסבסט באמצעות גורם מקצועי ומורשה.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!