פירוק גגות אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

אם יש לכם מבנה המקורה באמצעות לוחות אסבסט והגיע הזמן מבחינתכם להחליף את הגג הזה בגג מודרני, חשוב שתכירו את התחום של פירוק גגות אסבסט ואת כלל הרגולציה הקיימת סביבו. הסיבה לכך היא שאסבסט הוא חומר מסוכן שהחל משנות ה-80 נאסר כל שימוש בו בארץ ובעולם כולו. בהתאם לכך, ניתן היתר כללי לשימור מבנים עם גגות אסבסט, אך הוגדרו גם כללים לגבי התנאים בהם יחויב בעל המבנה לפרק את גג האסבסט ולגבי האופן בו יפורק הגג ויפונה מן המקום. בשורות הבאות נספר לכם בדיוק על הכללים האלה ועל האופן בו תוכלו להיפטר מגג האסבסט שלכם ולהתקין גג חדש מחומר תקני ומודרני.

פירוק גגות אסבסט – איך עושים את זה?אם יש לכם מבנה המקורה באמצעות לוחות אסבסט והגיע הזמן מבחינתכם להחליף את הגג הזה בגג מודרני, חשוב שתכירו את התחום של פירוק גגות אסבסט ואת כלל הרגולציה הקיימת סביבו.

ובכן, החלק הראשון של התשובה לשאלה זו הוא 'לבטח לא לבד'. פירוק גג אסבסט הוא מהלך מקצועי, שחייב להתבצע על ידי גורם מוסמך ומורשה ולכן חל איסור חמור לבצע את הפירוק באופן עצמאי. ישנם בישראל מספר גורמים מקצועיים, המציעים את השירות של פירוק גגות אסבסט, מרביתם מתמחים בבנייה ותיקון גגות בכלל ובתוך כך גם מחזיקים ברישיון של פירוק ופינוי לוחות אסבסט. למעשה, במרבית המקרים כל שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לחברה שתבנה לכם את הגג החדש והיא כבר תוכל לדאוג לכל הנושא של פינוי גג האסבסט הקיים שלכם. אם החברה עצמה מורשה לבצע פירוק גגות אסבסט, היא תוכל לעשות זאת בעצמה ואם לאו, היא בדרך כלל תשכור גורם מקצועי מורשה כקבלן משנה לביצוע פירוק הגג הקיים בטרם התקנת הגג החדש.

מדוע פירוק גג אסבסט חייב להתבצע על ידי גורם מורשה בלבד?

לוחות אסבסט הם לוחות קשיחים, בדרך כלל גליים, המיוצרים באמצעות דחיסה של סיבים סיליקטיים זעירים בלחץ גבוה. כל עוד הלוחותישנם בישראל מספר גורמים מקצועיים, המציעים את השירות של פירוק גגות אסבסט, מרביתם מתמחים בבנייה ותיקון גגות בכלל ובתוך כך גם מחזיקים ברישיון של פירוק ופינוי לוחות אסבסט. הללו נמצאים במצב שלם ותקין, הם אינם מהווים כל סיכון והסיבים שמורים היטב בתוכם. יחד עם זאת, מספיק סדק קטן, חריץ ולבטח שבר, בכדי לחשוף את הסיבים הללו אל האוויר הפתוח ולהפוך את לוח האסבסט לסכנה ממשית לבריאות הציבור. סכנה זו נובעת מיכולתם של הסיבים להתפזר בקלות באוויר הפתוח ולחדור למערכת הנשימה של בני אדם. כאשר סיב אסבסט חודר אל מערכת הנשימה שלכם לא ניתן יותר להוציא אותו ולאורך זמן הוא יכול לחולל מחלות נשימה קשות, מחלת סרטן ריאות ולבסוף גם מוות. לפני שנות ה-80 אז נאסר השימוש באסבסט, נרשמו מקרים רבים של תחלואת ריאות וסרטן ריאות ומרגע שנמצא הקשר בין תחלואה זו ובין סיבי האסבסט, נאסר גם השימוש באסבסט.

ובכל זאת, מדוע הפירוק עצמו דורש חברה מורשה? ובכן, כפי שניתן לתאר, תהליך הפירוק של גג אסבסט הוא תהליך שבו קיים סיכון מוגבר לפיזור של סיבי אסבסט. במהלך הפירוק, אנו מזיזים את הלוחות שעד כה ישבו ללא תנועה. לוחות יכולים להיסדק ולהישבר בתהליך הפירוק ואם מבצעים את הפירוק בצורה רשלנית, הרי שאין ספור סיבי אסבסט יכולים להשתחרר אל האוויר הפתוח וליצור סכנה לבריאות הציבור. בדיוק מהסיבה הזאת, דווקא התהליך של פירוק גגות אסבסט דורש את תשומת הלב הרבה ביותר וחייב להתבצע בצורה כזאת שתמזער את הסיכון של בריחת סיבי אסבסט לאוויר הפתוח – זה בדיוק מה שמחויב לעשות כל גורם מקצועי, שהוסמך והורשה לביצוע משימות של פירוק גגות אסבסט.

 

האם אתם צריכים לפרק את גג האסבסט שלכם?

ככלל, כאשר נחקק החוק האוסר שימוש באסבסט, ניתן היתר רוחבי להשאיר על כנם מבנים שנבנו באמצעות לוחות אסבסט. היתר זה ניתן בכפוף לתנאי אחד – כל עוד הלוחות שלמים ותקינים לחלוטין. במילים אחרות, אם לוחות האסבסט בגג שלכם סדוקים, מחורצים ולבטח שבורים, ההחלטה לפרק את הגג למעשה ניטלת מכם ואתם מחויבים לפרק את הגג ולהתקין גג תקני במקומו. יחד עם זאת, אם הגג שלכם נמצא עדיין במצב תקין ואם לוחות האסבסט המותקנים עליו אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור, תוכלו להמשיך ולהשאיר את הגג במקומו ולדחות את הצורך בשירות פירוק גגות אסבסט לעוד מספר שנים.

כמה זה עולה?

פירוק גגות אסבסט הוא שירות מורכב ועתיר עבודה. את הפירוק מבצע בדרך כלל צוות עובדים המגיעים לבושים בחליפת מגן ובמערכתפירוק גגות אסבסט הוא שירות מורכב ועתיר עבודה. את הפירוק מבצע בדרך כלל צוות עובדים המגיעים לבושים בחליפת מגן ובמערכת סינון נשימה בכדי להגן על עצמם מפני סיבי האסבסט סינון נשימה בכדי להגן על עצמם מפני סיבי האסבסט. על הגג מפזרים מדרכים לפיזור משקל העובדים בכדי למנוע סדיקה או שבירה של הלוחות. בשלב הזה יש לבצע הרטבה מאסיבית של הלוחות בכדי להקשות על הסיבים להתפזר באוויר ולפרק לוח לוח בצורה מבוקרת וזהירה. את כל הלוחות יש לערום על הקרקע כשהמהדרין גם עוטפים כל לוח באריזת פלסטיק, שתמנע את בריחת סיבי האסבסט. אלו שפחות מקפידים בכל זאת עוטפים באריזת פלסטיק כל לוח שבור שניתן לזהות בריחה מאסיבית של סיבים ממנו. לאחר שנערמו כל הלוחות על פני הקרקע, הם מועמסים על רכב תובלה ומובלים לאתר הטמנת פסולת בו ניתן להטמין חומרים מסוכנים ובפרט אסבסט. באתר ההטמנה, מוטמנים הלוחות עמוק באדמה בכדי למנוע את פיזור סיבי האסבסט לאוויר הפתוח.

כפי שניתן להבין, מדובר בתהליך לא פשוט, שיכול להימשך יותר מיום עבודה אחד ודורש תשומת רבות, גם בכוח אדם וגם בציוד וזמן. בהתאם לכך, עלות פירוק גגות אסבסט יכולה להתחיל בסביבות 100 ש"ח למ"ר גג ובמקרים מסוימים אף להגיע לאזור ה-400 ש"ח למ"ר. עלות זו משתנה בהתאם לשטח הגג, למורכבות הפינוי ולסטנדרטים בהם עובד הגורם המבצע. מה שחשוב מבחינתכם הוא לוודא שאת הפירוק מבצע גורם שהורשה לכך ושהפירוק מבוצע על פי הפרוטוקול הנדרש, בכדי למנוע סכנה לציבור הרחב, לכם ולסביבתכם.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!