קנס על פינוי אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

קנס על פינוי אסבסטקנס על פינוי אסבסט

בטח לא תופתעו לדעת שאסבסט הוא חומר מסוכן ומזיק לבריאות. אם בעבר היו עושים שימוש באסבסט בתהליכי בנייה שונים אפילו של בניינים ציבוריים, בתי ספר וכו', כיום החומר נחשב מזיק ויש אפילו קנס על פינוי אסבסט. אסבסט הוא בעצם כינוי כללי לקבוצה של שישה מינרליים. סיבים של אסבסט לא נמסים במים, לא מתאדים, והם עמידים בפני חום, קורוזיה, אש, כימיקלים ועוד חומרים. בזכות יכולת עמידותו של האסבסט, ומחירו הזול בעבר היו עושים בו שימוש נרחב כחומר לבידוד ואיטום. כיום, האסבסט מוגדר כחומר מזיק, מסוכן ומזהם, וכמו במדינות מערביות אחרות, נאסר על שימוש, ייצור, ייבוא של אסבסט או בפסולת עשויית אסבסט ויש אפילו קנס על פינוי שלא כחוק. למעשה האסבסט יכול להשתחרר לאוויר בכל אזור בו ישנם מבנים שעשו בעבר שימוש בחומר, בעיקר כאשר האסבסט נשבר, התפורר או התבלה לאורך הזמן. לכן, עובדים שנאלצים עבוד בקרבת החומר, בין אם כדי לפנות אותו ובין אם במקומות שבהם עדיין עושים בו שימוש (לדוגמא בלמים ורפידות) צריכים להשתמש באביזרי הגנה. את החוקים המסדירים על פי חוק קנס על פינוי אסבסט ואיסור לשימוש בו חוקקו כבר בשנת 1984.

 

למה בכלל צריך קנס על פינוי אסבסט ואיך הוא מזיק?


מחקרים רבים שנערכו בנושא גילו שאסבסט הוא למעשה חומר מסרטן המזיק בעיקר לריאות, ונמצא פעמים רבות שישנן מחלות קטלניות שהופיעו לאחר חשיפה לחומר זה, לרוב בקרב פועלים שעבדו רבות עם החומר. גם בקרב אנשים שהתגוררו בסמיכות למפעלי אסבסט התגלו השפעות חמורות ומזיקות. בעבר עשו שימוש באסבסט בענף הבנייה במגוון מבנים תעשייתיים וציבוריים אך בגלל כל ההוכחות על רמת הנזק הנגרמת מהחומר והשימוש בו הוא נאסר לשימוש עתידי ומקומות שבהם נעשה בו שימוש בעבר התבקשו לפנות את האסבסט. 

מהם השלבים לפירוק אסבסט כדי להימנע מקנס על פינוי אסבסט?


מכיוון שאכן מדובר בחומר מאד מסוכן ומאד מזיק, כדי להימנע מקנס יש לפעול על פי נהלים מחמירים של משרד איכות הסביבה בעת תהליך פינוי האסבסט.

  1. ראשית חובה לקבל היתר ספציפי לפירוק ולפינוי של האסבסט כדי להימנע מקנס. את ההיתר מקבל הקבלן שאחראי על תהליך הפינוי מהמשרד לאיכות הסביבה עוד לפני תחילת עבודת הפינוי.
  2. לרוב מי שיעסוק בתהליך הפינוי עצמו יהיו עובדים מנוסים המיומנים לתהליך.
  3. את האסבסט המפונה, יארזו העובדים בשקים המיועדים לשימוש זה, ויובילו אותם לאתר ספציפי מורשה ומיועד להיפטרות מהחומר.
  4. כיום, אפשר להחליף את האסבסט שפונה בחומרים תחליפיים כמו לוחות פי וי סי, פנלים מבודדים, אלומיניום ועוד

 

גילינו שעלינו לפנות אסבסט, מה עושים?


כדי להיפטר מהאסבסט כחוק ולהימנע מקנס על פינוי אסבסט מומלץ לפנות לקבלנים מורשים המתמחים בתחום זה. אתם יכולים להתייעץ עם הקבלן שמנהל עבורכם את העבודה ולראות אם הוא עובד באופן ישיר עם חברות המומחות לתחום.

 

איזה חברות עוסקות בפינוי אסבסט?


ישנן חברות רבות העוסקות בתחום הספציפי הזה ויודעות כיצד לפנות את האסבסט באופן חוקי ותקין, לא מזיק, תוך שימוש באמצעי מיגון ובטיחות. חברות מורשות הן כאלו שקיבלו אישור לפינוי אסבסט ממשרד איכות הסביבה.

האם יש פתרונות אחרים מלבד פינוי האסבסט?


ישנן חברות שיציעו לכם לצבוע את האסבסט במקום להסתכן בקנס על פינוי אסבסט. צביעת האסבסט מתאפשר רק במקרים שהאסבסט שלם, לא שבור או סדוק, לא בלוי ולאחר בדיקה לא נראה שפולט חלקיקים של אבק לאוויר, משום שאלו החלקיקים שהופכים את השימוש בו למסוכן לבריאות. אם אכן תגלו כי ניתן לצבוע את האסבסט תוכלו להימנע מהתהליך של פינוי האסבסט לאתר מורשה. 

 

מה המחיר לפינוי אסבסט?


קשה לתמחר את העלות של פינוי אסבסט כחוק כדי להימנע מקנס על פינוי אסבסט. ישנן מספר חברות בתחום שיציעו לכם ככל הנראה טווח מחירים שונה, כאשר המחיר עצמו מושפע מגורמים שונים כמו מה מצב האסבסט (אם הוא מפורק או בלוי), כמה אסבסט יש, כמה נגיש הפינוי ועד כמה הוא מורכב, כמה גדול שטח האסבסט ועוד. 

 

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!