פירוק פינוי אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

פירוק פינוי אסבסטפירוק פינוי אסבסט

אסבסט הוא מונח גג לקבוצה של חומרים סיביים טבעיים, המופקים ממינרלים סיליקטיים של מגנזיום או ברזל. לאורך שנים ארוכות שימש האסבסט את ענף הבנייה, אך החל מתחילת שנות השמונים נאסר השימוש באסבסט וגובשה תכנית לאי חידוש מבנים מאסבסט. בנוסף, הוגדרו כללים נוקשים מאוד בכל הקשור לתהליך של פירוק פינוי אסבסט ובשורות הבאות נספר לכם מדוע נדרש התהליך המוקפד הזה, איך הוא נראה ואיך תוכלו גם אתם לפרק מבני אסבסט בצורה חוקית ובטוחה.

 

אסבסט – חומר מסוכן במיוחד

האסבסט הוא אינו חומר חזק במיוחד, אך מספיק חזק בכדי לשמש למכלולים שונים בענף הבנייה ובמיוחד גגות משופעים וגדרות ומספיק זול בכדי להפוך אותו לאטרקטיבי למטרות אלה. יחד עם זאת, האסבסט הוא גם חומר מאוד מסוכן. מבחוץ נראה האסבסט כמו משטח גלי אחיד ורציף, אלא שבתוכו רוחשת כמות אדירה של סיבים וחלקיקים זעירים הדחוסים יחד ליצירת מסת המשטח. סיבים אלה, אם הם נחשפים לאוויר הפתוח, יכולים בקלות להתפזר באוויר ולחדור לריאותיהם של בני אדם ובעלי חיים, גם כאלה המצויים ממש בקרבת המשטח החשוף וגם כאלה שאינם קשורים אליו בכלל וממוקמים ק"מ רבים הרחק מהמקום. חלקיקי האסבסט הם קלים מאוד ונישאים בקלות ברוח כשהם יכולים לגמוע מרחקים של עשרות ומאות ק"מ, להתפזר במרחב ולהוות סכנה לכל בני האדם העומדים בדרכם. מרגע שחדר חלקיק אסבסט לריאת אדם, לא ניתן עוד להוציא אותו ובתקופה בה נעשה שימוש נרחב באסבסט, נרשמו אלפי מקרים של מחלות ריאות וסרטן ריאות כתוצאה מהיחשפות לחלקיקי אסבסט. מהסיבה הזאת, הוחלט בישראל ובמדינות מערביות רבות נוספות, לאסור את השימוש באסבסט החל מתחילת שנות ה-80.

מה עושים עם אסבסט קיים?

עם חקיקת החוק האוסר על שימוש באסבסט, גובשו גם כללים לטובת פירוק פינוי אסבסט ממבנים קיימים שבהם קיים סיכון ממשי לחשיפת הציבור לסכנת האסבסט. הכלל הוא מאוד פשוט: כל לוח אסבסט סדוק, שבור או שאינו שלם מכל סיבה שהיא, חייב להיות מפונה. מבנים בהם קיימים למשל גגות אסבסט יכולים להמשיך וליהנות מהגגות הללו כל עוד כל משטחי האסבסט הם תקינים לחלוטין ובכל מקרה, בכל מהלך של חידוש הגג, לא ניתן יהיה לחדש אותו עם אסבסט אלא להחליף גג לחומר בטוח וחוקי אחר. המשמעות? אם יש לכם מבנה ובו לוחות אסבסט בכל שימוש שהוא, יש לוודא שכל הלוחות במצב תקין וכל לוח שאינו במצב כזה, דורש פירוק פינוי אסבסט בצורה בטוחה. אם אתם רוצים לחדש גג אסבסט, יהיה עליכם להזמין שירות פירוק פינוי אסבסט לכל הגג ולהזמין גג חדש מחומרים מודרניים בטוחים לשימוש.

 

כיצד מבוצע פירוק פינוי אסבסט?

כפי שאמרנו קודם לכן, הסכנה הגדולה באסבסט טמונה בחשיפת חלקיקי וסיבי הפנים שלו אל האוויר הפתוח. המשמעות היא שלוח אסבסט יכול להתקיים לאורך עשורים שלמים מבלי שהוא מהווה סכנה כלשהי לסביבה, אך דווקא במעמד הפירוק שלו, אז ישנה סכנה לשבירה, סדיקה או חשיפת הסיבים שלו לאוויר הפתוח (אפילו בנקודה אחת על גבי המשטח), הופך לוח האסבסט למוקד משמעותי של סיכון לסביבה. מהסיבה הזאת, כל מהלך של פירוק פינוי אסבסט חייב להתבצע על פי חוק, באמצעות גורם מקצועי שהוסמך על ידי המדינה לעבודה עם אסבסט. בשום פנים ואופן אין לפרק לוחות אסבסט באופן עצמאי ואין להשליך אותם בפחי אשפה או במרחב הפתוח. כל התעסקות עם לוחות אסבסט צריכה להתבצע על ידי גורם מוסמך ומורשה ועל פי הכללים המחייבים של פירוק פינוי אסבסט.

איך מבוצע התהליך?

בשלב ראשון של התהליך מבוצעת סקירה של לוחות האסבסט כדי לעמוד על מצבם. בהמשך, יש לפנות את כל בני האדם מהסביבה המיידית על פי הכללים המוגדרים בתקנות. לאחר מכן מבצעים הרטבה מאסיבית של לוחות האסבסט באמצעות צינור מים. מטרת ההרטבה היא להקשות על הסיבים להתפזר באוויר הפתוח בדיוק כפי שכאשר אנו מרטיבים עפר, אנחנו הופכים אותו לבוץ והוא לא יכול להתפזר באוויר הפתוח. הרטבה זו צריכה להתבצע בצורה זהירה ויסודית על פני כל משטח האסבסט. לאחר מכן מתחיל פירוק האסבסט במסגרתו אין לשבור, לסדוק או להפעיל כוח על הלוחות, אלא לפרק אותם בצורה אחראית באמצעות פירוק בורגי העיגון שלהם. כל לוח אסבסט שמנותק ממקומו, מוכנס מיידית לתוך שק פינוי ייעודי, אותו אוטמים היטב על גבי הלוח. כעת, משהלוח נמצא בתוך שק הפינוי, אין כל חשש להתפזרות חלקיקי אסבסט באוויר הפתוח כל עוד השק שלם, תקין ואטום.

לבסוף, את כל הלוחות יש להנמיך אל הקרקע בצורה זהירה, להעמיס אותם על גבי רכב הובלה ולהוביל אותם לאתר ייעודי להטמנת אסבסט. לוחות אסבסט הם לא תוצר פסולת שניתן להשליך, לא בפח האשפה השכונתי ולא באתר פינוי פסולת, אלא אך ורק באתרים ייעודים להטמנת אסבסט. את כל התהליך של פירוק פינוי אסבסט תוכלו גם אתם להשלים בסיוע גורם מקצועי מורשה לכך.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!