החלפת גגות אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

החלפת גגות אסבסטהחלפת גגות אסבסט

בישראל עומדים על תילם אלפי מבני תעשייה בעלי גגות אסבסט ואולי קצת פחות מחסנים ומבנים קטנים, חלקם בחצרות בתים פרטיים, שגם בהם מותקנים גגות אסבסט. גגות האסבסט הללו הם שריד אחרון מתקופה בה שימש האסבסט כחומר בנייה לגיטימי ונפוץ, אלא שמאז תחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, נאסרה כל בנייה חדשה באסבסט ונאסר כל תיקון של אסבסט קיים. מאז תחילת שנות השמונים, הדבר היחיד שניתן לעשות עם אסבסט הוא לפרק אותו, לפנות אותו ולהטמין אותו באדמה וזה בדיוק מה שעושים בפרויקטים של החלפת גגות אסבסט.

 

האם אתם צריכים להחליף את גג האסבסט שלכם?

ובכן, את התשובה לשאלה הזאת נכון להציג בשני מישורים שונים: המצוי והרצוי:

החלפת גגות אסבסט – המישור הרצוי

המצב הרצוי הוא ללא ספק מצב בו לא קיים עוד אסבסט בעולם והעולם מצליח להיפטר מכל שיירי האסבסט שעוד נותרו שרידים מהתקופה ההיא. זה אומר שאם יש לכם גג אסבסט, המצב הרצוי הוא שתחליפו אותו כמה שיותר מוקדם. יחד עם זאת, כפי שכולנו יודעים, לא תמיד אנחנו יכולים לעשות את מה שרצוי ולרוב עלינו להתמודד עם מה שמצוי. במקרה הזה של החלפת גגות אסבסט, הפער בין הרצוי למצוי טמון בעלות של השירות. עלות פירוק ופינוי גג אסבסט יכולה להגיע לכדי 450 ש"ח למ"ר גג וזה עוד לפני שהשקענו שקל אחד בבניית הגג החדש. אז בתוך מערך השיקולים הכולל שלכם, עליכם לקחת בחשבון את העלות הכוללת של פינוי הגג ואם יש לכם את התקציב הנדרש, בהחלט רצוי שתפנו את גג האסבסט ותתקינו גג חדש ומודרני.

החלפת גגות אסבסט – המישור המצוי

המישור המצוי הוא המישור שבו אנחנו עושים את מה שמחייב אותנו החוק ואת מה שמסכן אותנו הכי פחות. במישור הזה, לוחות אסבסט שלמים ותקינים אינם מהווים סכנה בריאותית מיידית ולכן אין הכרח בוער להחליף את הגג. במישור הזה, אם גג המבנה שלכם הוא שלם, אם אין לוחות שבורים או סדוקים ואם אתם לא מצליחים לזהות סיבי אסבסט בשום מקום, אתם יכולים להמשיך ולהחזיק בגג הקיים. יחד עם זאת, אם קיים חשש קטן לפגיעה של אחד הלוחות, המישור המצוי הופך להרבה יותר קשוח ובמקרה כזה, יהיה עליכם להחליף את הלוח התקול, מהלך שבדרך כלל מוביל להחלפה של הגג כולו.

ואחרי שאמרנו את כל זה חשוב לדעת את הדבר הבא: בסופו של דבר, כל גג אסבסט יגיע לקיצו וכל גג אסבסט יצטרך בשלב כלשהו, להיות מוחלף על ידי גג חדש ומודרני. אתם רק יכולים לדחות את הקץ אבל אתם לא יכולים למנוע אותו.

 

למה בכלל להחליף את הגג?

מן הסתם, בשלב הזה אתם שואלים את עצמכם מדוע בכלל צריך להחליף גג אסבסט אם הוא מתפקד נהדר, מונע חדירת גשמים, מעניק לכם קירוי מלא למבנה ובסך הכל מבודד היטב אתכם מן הסביבה החיצונית. התשובה היא שאסבסט הוא חומר מסוכן מאוד ובדומה ללחץ דם גבוה, גם האסבסט נכלל בקבוצת הרוצחים השקטים. לוח אסבסט טיפוסי מיוצר למעשה ממיליארדי סיבים מיקרוסקופיים הנדחסים יחד ליצירת הלוח הקשיח אותו אנו מכירים כלוח אסבסט. כל עוד הלוח תקין, הסיבים נשמרים במקומם ואינם מתפזרים באוויר, אבל מספיק סדק קטנטן או אפילו שריטה בלוח האסבסט, בכדי לחשוף את תוכנו אל האוויר הפתוח. שריטות כאלה יכולות להתרחש בכל נקודה על פני שטח הפנים של הלוח ובעיקר באזור החורים המשמשים לברגים המעגנים את לוח האסבסט לקונסטרוקציית הגג. כאשר הסיבים הפנימיים נחשפים לאוויר הפתוח, הם פשוט מתפזרים באוויר הפתוח ונישאים למרחקים גדולים. מרגע שחלקיק אסבסט זעיר חדר לריאה של בן אדם, הוא לא יצא משם מעולם ויכול להוביל להתפתחות של מחלות ריאה קשות, סרטן ריאות ולבסוף מוות. מהסיבה הזאת בדיוק, החלפת גגות אסבסט הוא לא סתם שירות מותרות שאפשר או כדאי לשקול, אלא הכרח שצריך לבחון בעיניים פקוחות ומציאותיות, על אף העלות הגבוהה של השירות.

מי מחליף גגות אסבסט?

החלפת גגות אסבסט או כל פעולה שהיא עם אסבסט היא משימה שאותה רשאי לבצע אך ורק קבלן אסבסט. קבלן אסבסט הוא גורם מקצועי שעבר הכשרה ייעודית והוסמך והורשה לספק שירותי פירוק, פינוי והטמנת אסבסט לציבור הרחב. לאף אדם אחר אין רשות לבצע כל פעולה שהיא באסבסט. בהתאם לכך, אם אתם מתעניינים באופציה של החלפת גג האסבסט, ייתכן ותצטרכו לשכור שני אנשי מקצוע שונים: האחד, קבלן אסבסט מורשה שיפרק ויפנה את גג האסבסט הקיים בצורה בטוחה ועל פי החוק והשני, קבלן בניין שיבנה עבורכם את הגג החדש מחומר חדש ומודרני. בהיבט הזה חשוב להדגיש את הדבר הבא: קבלן אסבסט שיש לו את הכישורים הנדרשים, יכול לבצע את הפרויקט כולו לרבות פינוי הגג הקיים ובניית הגג החדש. לעומת זאת, קבלן בניין ללא רישיון אסבסט, יכול לבנות את הגג החדש אך אינו מורשה לעסוק כלל בפינוי גג האסבסט הישן. 

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!