פינוי אסבסט ממבנים

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

בעת שיפוץ או שדרוג של בית משותף או פרטי עלולים לגלות כי בחלק מהמבנה היה שימוש באסבסט בעת בנייתו. בעלי הנכס הינם בעלי האחריות לביצוע של פירוק האסבסט בעת שיפוץ בדיוק כמו קבלני השיפוצים. חובה על כל בעל נכס אשר מעוניין לקיים שיםוץ לגלות עירנות מאחר והחוק קובע כי בעל הנכס אחראי לפינוי האסבסט מהמבנה במידה והפירוק נעשה ללא רישיון או מוומן שלא כדין- הוא עלול להקנס ואף עלול לגרום לסכנה בריאותית עתידית לו ולבני ביתו.

האסבסט כבר הוכח כחומר מסרטן במידה והוא משחרר סיבי אסבסט במידה והוא סדוק או פגום ובמהלך  פינוי אזבסט ממבנים הסכנה לשחרור סיבים אלו עולה באורח משמעותי. הבעיה העיקרית היא שהסכנה אינה חולפת לאחר לקיחת האסבסט להטמנה. במידה ופירוק האסבסט מהמבנה בצורה לא זהירה ולא יעילה עלולים להשאר חלקיקי אסבסט בשטח שנים אחר כך.

 

מהי הסכנה בפירוק אסבסט ממבנים?

ישנם שני סוגי אסבסט. המסוכן יותר הוא האסבסט הפריך שבעבר השתמשו בו בעיקר למטרת בידוד אקוסטי והשימור בו היה נרחב ביותר בעסקים ובמבני ציבור.

הסוג השני הוא אסבסט צמנט והשימוש בו היה נרחב ביותר בענף הבנייה בעבר. במידה והאסבסט צמנט נשאר שלם ובצורתו המקורים הוא אינו מסוכן אך במידה והוא נפגע במהלך השנים או לחילופין בעת פירוקו הוא הופך להיות מסוכן לבריאות בדיוק כמו האסבסט הפריך.

מהי הסכנה הבריאותית מהאסבסט?

האסבסט הינו מינרל מהטבע. אין סכנה מהחומר אשר ממנו הוא עשוי אלא מהצורה הפיזיקלית. הסיבים העלולים להשתחרר ממנו דומים למחטים דקות אשר עלולות לחדור דרך המסננים הטבעיים הקיימים בגוף האדם באף ובלוע. סיבים אילו מסוכנים מאוד מאחר והם יכולים לחדור לריאות ולגרום להצטלקות קרום הריאה. היום כבר הוכח כי קיים קשר ברור וידוע בין החשיפה לאסבסט לבין התחלואה באסבסטוזיס, סרטן הריאות ומזוטוליומה.

כמה אסבסט קיים עדיין בישראל?

כיום ידוע כח עדיין כ-85 מיליון מ״ר של אסבסט מפוזר בכל רחבי הארץ. מאחר והסכמה מהאסבסט מתחילה כאשר הוא נפגע מסיבותכיצד מפנים אסבסט ממבנים שונות כמו קדיחה, פירוק, התלקחות ועוד מוטב להפטר מהמפגע עוד לפני כן.

החוק קובע כי פירוק ופינוי אסבסט יעשה על ידי בעלי מקצוע בלבד אשר קיבלו רישיון לכך ממשרד  להגנת הסביבה. ראוי לציין, כי כל מקרה של פינוי אסבסט ממבנים מתועד ומדווח ויש לקבל היתר עבודה לכל פירוק ופירוק. האסבסט כבר שנים אינו בשימוש חדש בענף הבנייה והשיפוצים אך עדיין ישנם מבנים ישנים רבים בו הוא עדיין קיים בעיקר כגגות, סככות, צנרת ישנה, בקירות ובאדניות ישנות.

מדוע החוק לא מחייב הסרת אסבסט מיידית?

האסבסט הוא חומר עמיד וחזק והחוק לא מחייב להורידו באופן מיידי. למרות זאת מאחר וידוע היום שהוא מסוכן מומלץ בחום לבעלי נכסים אשר עדיין יש בנכס שלהם שימוש באסבסט, להחליפו בהקדם ולא לקחת סיכון שבמהלך הזמן הוא יפגם. יש לזכור כי פינוי אסבסט פגום הוא מורכב הרבה יותר ועלות הפינוי עלולה להיות יותר יקרה בצורה משמעותית. לכן עדיף להקדים רפואה למכה ולהפטר ממנו בהקדם.

מהי העלות של הסרת אסבסט?

העלות תלויה כמובן בגודל הלוח שיש לפנות ובמצבו. פירוק גג אסבסט בשטח של כ-120 מ״ר תעלה ללקוח פרטי כ-6 אלף ש״ח, במידה והלוחות לא ניזוקו והמחיר לא כולל גג חלופי.

האם העלות כוללת פינוי על פי החוק?

המחירים כוללים פירוק, אריזה שמונעת פיזור סיבי אסבסט והטמנתו באתר ייעודי אליו רק קבלני טזבסט מורשים יכולים להוביל את האסבסט המשומש.

האם המדינה מטפלת בפורעי חוק אשר מטמינם טסבסט שלא כחוק?

במידה ומתקבל דיווח על אסבסט שהושלך בשטח ציבורי הרי שהרשות המקומית מחוייבת לפנותו כדין. החוק מקנה אופציה לקנס של עד 400 אלף ש״ח לאדם אשר מפר אותו.

מה קורה במידה ולבעל הנכס אין יכולת כלכלית להחליף את האסבסט?

במידה ומדובר בנכס שבו קיים אסבסט במצב מפורק או פגוע שיכול להוות סכנה הרי שעלויות הפירוק והפינוי של האסבסט יהיו על חשבון המדינה. המדינה הקימה לצורך זה קרן מיוחדת אשר הוקצב לה כמיליון שקלים לצורך פירןק אזבסט ממבנים למעוטי יכולת כלכלית.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!