מהי בדיקת אסבסט סביבתית?

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

מהי בדיקת אסבסט סביבתית?חקיקה מתקדמת בישראל אוסרת על השימוש באסבסט לבניה, למרות התכונות הטובות שלו מבחינת אטימות, עמידות, הגנה מפני שריפה ועוד.

הסיבה לאיסור הגורף לייבוא חומר גלם זה ולהגבלות הכמעט מוחלטות בדבר השימוש בו נובעת מכך שיש בו פוטנציאל משמעותי לגרימת נזקים בריאותיים מהותיים ביותר.

חשוב להבין שהאסבסט עצמו, שמקורו טבעי, איננו הדבר המסוכן עצמו. הדבר המסוכן הוא יצירת שברים, סדקים או בלאי טבעי שגורמים לפיזור של אבק רעיל. אבק זה הינו, למרבה הצער, בלתי נראה ולא ניתן לחוש בו באמצעות חוש הריח או בכל דרך אחרת שאיננה כוללת בדיקת מעבדה.

הנזק נגרם רק לאחר חשיפה לאבק ומתבטא בשורה של מחלות קשות הפוגעות בריאות ובמערכת הנשימה. כאשר גידולים, סרטן או קשיי נשימה כבר מופיעים, מאוחר מכדי לבצע פעולות מניעה שונות. בדיוק משום כך חשוב מאוד לבצע בדיקת אסבסט סביבתית מבעוד מועד.

בעיה אקטואלית

כפי שאמרנו, אסבסט הינו חומר מסוכן ביותר שכיום אסור בשימוש. למרות זאת, בשל העבודה שבעבר נבנו מבנים רבים וכן צינורות, רצפות, תקרות וחלקים אחרים מחומרים הכוללים שיעור מסוים של חומר זה, מדובר על בעיה חמורה שקיימת גם בהווה.

המחוקק הוציא שורה של הנחיות לטיפול במפגעים שונים, בפינוי נכון של פסולת או איטום של מבנים בעלי תכולת אסבסט וכן פירוק נכון.

עם זאת, על מנת לעשות את הפעולות המתאימות, עולה צורך במקרים רבים לברר את המצב לאשורו. לצורך כך ניתן להזמין בדיקת אסבסט סביבתית. צעד זה יכול להיות יוזמה של אחד מהגורמים הבאים:

  • בעליו של מבנה פרטי – שמעוניין למנוע נשיאה באחריות בשל פיזורו של האבק המסוכן.
  • אחראי בטיחות בארגון שמעוניין להגן על בטיחות העובדים, הלקוחות וכיוצא באלה.
  • דיירים של מבנה שרוצים לוודא האם קיים בו מרכיב של אסבסט או האם מצבו הנוכחי מעיד על צורך בתיקון או בנקיטת צעדים אחרים.
  • הורים לילדים שלומדים בגן או בבית ספר שנבנה בשנים עברו.
  • עמותות שונות או כל אדם החושש מחשיפה לחומר המסוכן במקום מגוריו, בעבודה, או בכל מקום אחר.

מטרות חשובות

למרות שאסבסט הינו חומר מסוכן, יש להבין שלא כל מבנה שכולל חומר זה הינו בהכרח מסוכן. לעיתים, גם כאשר מדובר על מבנה ישן, שנבנה תוך שימוש בחומר מסוג אסבסט – צמנט, הרי שלא קיימת סכנה מידית. הסכנה מתחילה רק כאשר מדובר על מבנה ישן שאינו מתוחזק כראוי וישנה התפוררות או בלאי.

תהליכים כאלה, שיכולים להיות תוצאה של שיפוצים לא נכונים, עבודות לא מורשות, שריפה, פעולות הריסה או בלאי טבעי, מביאים להתפוררות ויוצרים בעיה קשה. ההתפוררות מפזרת באוויר את אבק האסבסט המסוכן.

למעשה, האבק הוא המקור להתפתחות בעיות נשימה ובעיות בריאות אחרות ולכן יש למנוע כל מצב של נוכחות אבק בריכוז מסוכן. יתרה מכך, לעיתים ישנו מבנה שבו נעשה שימוש בשיטת האסבסט הפריך שמגלה נטייה לפיזור אבק גם ללא תהליכי בלאי. כאן יש צורך דחוף בביצוע תהליכי אטימה או סילוק חומר גלם זה והטמנתו במקום מורשה.

מטרת הבדיקה המוסמכת היא:

  • לברר האם מבנה מסוים כולל בתוכו אסבסט.
  • האם בסביבת המבנה קיים אבק רעיל.
  • איזה סוג של אסבסט קיים במבנה ו/או בסביבתו.
  • מהו הריכוז של האבק המצוי באוויר.
  • מהו מצבו של המבנה והאם יש צורך בביצוע פעולות שונות של איטום, סילוק, פינוי וכיוצא באלה.

רק לאחר סיום הבדיקה וקבלת התוצאות ניתן לקבל תשובה מוסכמת אודות המצב הקיים. באותו הרגע ניתן יהיה לקחת החלטה מושכלת לגבי הצעדים העתידיים לשיפור המצב.

מקור תמונה: Harald Weber

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!