המחלות שנגרמות מחשיפה לאסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

המחלות שנגרמות מחשיפה לאסבסטנראה כי עוד משחר האנושות כבר נעשה שימוש באסבסט. ישנם קיסרים ומלכים מסוימים שהיו ידועים בכך שהחזיקו מפיות ואף מפות שהיו עשויות מאסבסט, המצרים נהגו לעטוף את מתיהם ביריעות אסבסט, במספר תרבויות נהוג היה לשרוף את המלכים לאחר מותם בגופים שהיו עשויים מאסבסט על מנת שהאפר שלהם לא יתערבב עם אפר העץ ועוד.

אחרי אלפי שנים שבהן האנושות עשתה שימוש אינטנסיבי באסבסט, החלו לצוץ עדויות לכך שמדובר בחומר מסוכן ביותר שעלול לגרום למוות. היה זה בשנת 1898 כשהוגש הדו"ח הראשון בנושא זה לפרלמנט הבריטי. הדו"ח נכתב על ידי המפקח הראשי על המפעלים בבריטניה וזו הפעם הראשונה שבה התייחסו לאסבסט כאל מפגע בריאותי.

האסבסט מסוכן

במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר מחלות שנגרמות בעקבות חשיפה לאסבסט. לפני שנתחיל בסקירה ברצוננו לציין כי רוב המחלות הן מחלות קשות מאוד, קטלניות מאוד וחשוכות מרפא.

המקרה הראשון של מוות כתוצאה מחשיפה לאסבסט תועד בשנת 1906 וכבר בשנת 1918 התפרסם מחקר שקבע כי העובדים במפעלי התעשייה בהם עיבדו אסבסט בארצות הברית, היו צפויים לתוחלת חיים נמוכה יותר מאשר האוכלוסייה הכללית.

באופן כללי, כל המחלות שנגרמות בעקבות חשיפה ממושכת לאסבסט מתאפיינות בתקופת חביון ארוכה כשלרוב דרושות כעשרים וחמש עד שלושים שנה עד לפרוץ התסמינים. כמו כן, הסיכון לחלות במחלות השונות עומד ביחס ישר למשך החשיפה ולרמת החשיפה.

במאמר זה נסקור את המחלות הבאות: סרטן הריאות, אזבסטוזיס ומזותליומה.

סרטן הריאות

סרטן הריאות היא המחלה שמהווה את גורם התמותה העיקרי כתוצאה מחשיפה לסיבי אסבסט. הסיכוי לחלות בסרטן הריאות כתוצאה מחשיפה לסיבי אסבסט גבוה במיוחד בקרב אנשים שנחשפו לאסבסט מתוקף עבודתם כמו למשל בקרב עובדי תעשיית הכרייה והעיבוד של האסבסט. הסיכון לחלות במחלה אף גבוה יותר בקרב מעשנים שכן עישון הוא אחד הגורמים העיקריים לסרטן הריאות.

הסיכון של אדם שעבד בתעשיית האסבסט לחלות בסרטן הריאות גבוה פי 5 מהסיכון של אדם שלא עבד בתעשייה לחלות בסרטן הריאות ובמידה ואותו אדם גם מעשן, הרי שהסיכוי שלו לחלות בסרטן הריאות גבוה פי 53 מהסיכוי של אדם מהאוכלוסייה הכללית לחלות במחלה.

חשוב לציין כי מלבד סרטן הריאות, החשיפה המתמשכת לאסבסט מגדילה את הסיכון לחלות בסוגים נוספים של סרטן כמו למשל סרטן בית הקול, סרטן המעי הגס, סרטן הלוע, סרטן הקיבה ועוד.

מזותליומה

מזותליומה הוא גידול סרטני שיוצר מעטפת ממאירה סביב איברי בית החזה. מדובר על סוג נדיר במיוחד של גידול סרטני (מדי שנה מתגלים כמאתיים מקרים בלבד של מזותליומה בארצות הברית) ובכל אחד ואחד מהמקרים, ההתפתחות של הגידול הספציפי הזה היא תוצאה של חשיפה ממושכת לאסבסט. מזותליומה היא מחלה מסוכנת מאוד כיוון שהגידול שמתחיל בבית החזה מסוגל לפלוש לאיברים מרוחקים ולרקמות מחוץ לבית החזה.

אזבסטוזיס

מחלת ריאה נוספת שנגרמת בעקבות שאיפה של סיבי אסבסט מיקרוסקופיים. המחלה מתפתחת במהלך עשרות שנים בהן האדם שואף את הסיבים של האסבסט. הסיבים נשארים בתוך הריאות וגורמים להתפתחות של רקמה צלקתית בתוך הריאות שאינה תפקודית.

בניגוד לסרטן הריאות או למזותליומה, אזבסטוזיס אינה מחלה ממארת כי אם מחלה כרונית. עם זאת, מדובר על מחלה מסוכנת ביותר שעלולה להוביל לפגיעה חמורה בתפקודי הריאות ובתפקודי הלב לאורך זמן.

לרוע המזל נכון לכתיבת שורות אלה מדובר על מחלה חשוכת מרפא. בסופו של דבר בשלבים המתקדמים שלה החולים הופכים לנכים ומוגבלים כשבמקרים החמורים ביותר הם הולכים לעולמם.

ראו גם:
בדיקת אסבסט סביבתית

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!