הגבלת השימוש באסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

הגבלת השימוש באסבסטעל פי נהלים מקומיים ובין לאומיים, ישנה חשיבות גדולה בצמצום השימוש באסבסט. בעבר, נחשב חומר זה כשימושי ביותר ביצירת מוצרים שונים כגון מוצרים עמידים לאש, מבנים אקוסטיים, קירות מחוזקים, רעפים ועוד.

עם הזמן התברר שכאשר נוצר מצב שבו האסבסט נחשף לאוויר הוא מגלה נטייה לשחרר סיבים זעירים בצורה של אבק. אבק זה הינו מזיק ביותר לבריאות, הוא עשוי לפגוע במערכת הנשימה להביא לפגיעות פנימיות, גידולים ועוד.

על מנת להתמודד עם הבעיה הוחלט להכריז על הגבלות שונות לגבי השימוש באסבסט. בשלב הראשון הוחלט לפני שנים מספר להקטין את ייבוא חומר גלם זה וכאשר מדובר על חלק מהסוגים הבעייתיים יותר – לאסור אותו לחלוטין. בהמשך, נקבעו כללים מחמירים אף יותר, הן לגבי ייבוא (שנאסר לחלוטין), הן לגבי שימוש במבנים חדשים והן לגבי טיפול במבנים קיימים.

איסור פעילות מסחרית

על פי החקיקה המתקדמת ביותר, נכון להיום, הוחלט לאסור בישראל כל פעולה מסחרית בחומר גלם המכיל אסבסט. יתר על כן, נאסר בחוק גם השימוש בחומרים דמויי אסבסט, אשר יתכן והם מזיקים או שאינם מזיקים, וזאת לצרכי זהירות מופלגת. בין הפעילויות המסחריות האסורות ניתן למצוא בין היתר:

  • ייצור של מוצרים שונים.
  • ייבוא של אסבסט ומוצריו.
  • מסחר במוצרים מסוג זה או מסירתם ללא תמורה.
  • סייג לאמור לעיל מצוי בפעילות של התקנת מוצרים המכילים אסבסט, למשל בקירות, בתנאי שהללו החלו עוד לפני תחילת החקיקה כאמור. גם זאת, בתנאי שמדובר אך ורק אל אסבסט צמנט (החומר בצורתו המוקשחת).

מטפלים בבידוד תרמי

אחת מסגולותיו הטובות של האזבסט מצויה ביכולת שלו לבלוע ולהעלים רעשים שונים וכן לשמש כבידוד מפני חום וקור. בתוך כך, נעשה בו בעבר שימוש ביצירת תקרות וקירות אקוסטיים או מבודדים במבנים שונים לרבות בספריות, במפעלים, באולמות ציבוריים, בבתי ספר ועוד.

בחלק ניכר מהמקרים נעשה שימוש בחומר גלם המכונה "אסבסט פריך". חומר גלם זה עשוי מאסבסט מפורר, שהונח בהדבקה או בהתזה על גבי משטחים נרחבים. סוג זה נחשב למזיק במיוחד כאשר הוא חשוף לאוויר, ולכן חל איסור מוחלט על השימוש בו.

מלבד האיסור הנ"ל יש לבצע בדיקות של מבנים, קירות ותקרות מבודדים אשר לא ידוע האם הם מכילים אסבסט. בגמר הבדיקות, המבוצעות על ידי מעבדות מוסמכות שדוגמות את האוויר או חלקים שונים של מבנה, יש לבצע אחת משתיים:

  • איטום של האסבסט למניעת חשיפתו לאוויר.
  • סילוק החלקים המסוכנים על ידי קבלן מוסמך לעבודות מסוג זה.

גם כאשר לא מדובר על האסבסט במצבו המסוכן ביותר (הפריך) יש להימנע לחלוטין משימוש בו בבניית מבנים או מוצרים אחרים. כאשר מדובר על מבנים קיימים הרי שהוקצה פרק זמן של מספר שנים לצורך ביצוע פעולות של פינוי המבנים או החלפת חלקי האסבסט. עד לשנת 2021 יש לבצע את הפעולות הללו, כאשר ישנם מקרים שבהם נדרשת פעולה דחופה אף יותר.

כאשר מדובר על מקום ציבורי, שבו נעשה שימוש באסבסט מותז או פריך, כאשר מדובר על מפעל או על מוסד חינוכי ואף אל מתקנים שבשימוש כוחות הביטחון עם חלקים של אסבסט צמנט, יש להקפיד על ביצוע של בדיקות תקופתיות של שלמות החומר או שלמות אמצעי הבידוד.

את הבדיקות יש לבצע בפיקוח מתאים. בין היתר, יש צורך להקפיד גם על ביצוע של צביעה על מנת למנוע חשיפה לאוויר כאשר השאיפה היא, כאמור, להביא למצב שבו בעוד כמה שנים לא יהיו קיימים חלקי אסבסט שמהווים סכנה לציבור.

מקור תמונה: Bill Bradley

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!