גג אסבסט שבור: שירותי ייעוץ ותיקון

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

ממה עלול להישבר גג אסבסט וכיצד לתקנו

מטרת שירותי ייעוץ מקצועי לבעיות אסבסט היא לספק, בין היתר, גם מידע על שיטות עבודה מומלצות לבעלי בתים שמבקשים הדרכה להתמודד עם גג אסבסט שבור.

מה זה אסבסט?

אסבסט הוא מונח לתיאור קבוצת מינרלים סיביים שמופיעים באופן טבעי בכדור הארץ. הסוגים הנפוצים ביותר של סיבי אסבסט הם אסבסט לבן, חום וכחול.

הצבעים נראים בסיבים נקיים גולמיים ויתכן שלא יהיו גלויים כאשר הם מעורבבים עם חומר אחד, כך שהמראה יכול להיות מטעה.

איך אפשר לזהות בעיות של גג אסבסט שבור?

מוצרי אסבסט נמצאים בשימוש נרחב בחומרי בניין, כולל בידוד והגנה מפני אש. בעלי בתים אינם יכולים לזהות גג אסבסט שבור רק עם התבוננות. אם אתם צריכים לעבוד על חומרי אסבסט או להיות סביבם, חשוב שתבקשו ממומחה אסבסט לנתח דגימה של החומר לפני שתבצעו עבודה כלשהי.

מומלץ לא לקחת את הדגימה לבד מכיוון שיש סיכון לשחרור סיבים בתהליך. יש להעסיק שירותי איש מקצוע מוסמך על מנת לקחת דגימה מהחומר ולנתח אותה בתנאי מעבדה מוסמכת.

מומחה תיקון גג אסבסט שבור, שלוקח את הדגימה יוודא שהחומר נרטב ושאינו יוצר אבק או מאפשר התפשטות. הוא מבצע את התהליך באמצעות חיבור למכונות הנשמה וסרבל מיוחד כדי למנוע מהבגדים להיות מזוהמים, או לנשום סיבים משוחררים.

תיקון גג אסבסט שבור

תיקון גג אסבסט שבור על ידי איש מקצוע מומחה בתחום כולל ניקוי האזור עם מטלית לחה, צירוף המטלית לדגימה שנלקחה ואיטום הקצה השבוע עם צבע או חומר איטום אחר. יש ליצור קשר עם המעבדה הנבחרת על מנת לתאם העברה, ובדרך כלל יהיה תשלום עבור שירות זה.

בהתאם לסוג ומצב החומר שמכיל אסבסט על גג אסבסט שבור, עלול להיווצר סיכון לבריאות אם הסיבים נישאים באוויר ודיירי הבניין שואפים אותם לריאות. מוצרים במצב טוב שמכילים אסבסט אינם מהווים סיכון משמעותי אלא אם הם ניזוקים או נשחקים.

אם הגג במצב טוב ואין סיכוי שיישבר, ניתן להשאיר אותו במקומו. כדאי לבדוק את מצבו באופן קבוע לאיתור סימני גג אסבסט שבור.

חשיבות תיקון או הסרת גג אסבסט על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום

אם הגג במצב גרוע או ניזוק, או לפני שיפוצים בבית שעלולים לפגוע בגג, יש לתקן את הגג או להסיר אותו. תיקון גג אסבסט שבור יכול לטפל בפגמים מועטים על ידי איטום, בידוד או סגירה. יחד עם זאת, פתרון זה צריך להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום שעברו את ההכשרה הדרושה.

האם אפשר להסיר אסבסט מהגג?

אם גג אסבסט שבור מכיל אסבסט במצב תקין ללא סיכון לנזק או פגיעה, ניתן להשאירו במקומו, אבל כדאי שמומחה אסבסט יבדוק את מצב הגג באופן קבוע לאיתור סימני הידרדרות.

אם הגג פגום ויש להסירו, איש מקצוע מיומן יבצע את העבודה, במיוחד אם הגג מכיל חומר שמוגדר כסיכון גבוה לשחרור סיבים בקלות.

איך מתבצע תהליך פינוי פסולת אסבסט?

גג אסבסט שבור מוגדר כ"פסולת מסוכנת" ואסור להשליך אותו עם הפסולת הביתית. יש לעטוף את החומר בשקי פוליאתילן כפולות מסומנות, או ביריעות לפני הובלתם לסילוק באתרי פינוי אסבסט. כשפסולת אסבסט מיוצרת על ידי קבלן, שרברב, נגר, בנאי או איש מקצוע אחר, על איש המקצוע האחראי לפנות את הפסולת.

אם איש המקצוע לוקח את הפסולת בעצמו, הוא צריך להיות מורשה בתחום ולהציג תעודת משלוח שמתייחסת למטען המסוים שהועבר לפינוי. ניתן לקחת את החומר רק לאתרי פינוי אסבסט שמורשים לקבל אותו. לחלופין, הקבלן יכול להעסיק קבלן אחר שיש לו רישיון להעביר ולפנות פסולת אסבסט.

עלות פירוק או תיקון גג אסבסט שבור

מחירי פירוק או תיקון גג אסבסט שבור עשויים לנוע בין 150-200 ₪ למטר מרובע. מומלץ לשכור שירותי אנשי מקצוע מוסמכים שמספקים טיפולים מקצועיים ומהירים עם צוות מיומן בתהליכי פינוי ופירוק אסבסט, והמוצרים הנלווים לו.

אם יש צורך להסיר גג אסבסט שבור, אנשי מקצוע אלו מבצעים את התהליך בבטחה, והעלות להסרת הגג, מבניין בשטח של 120 מטרים מרובעים, תהיה בסביבות 6,000 ₪. על העלות הזו יש להוסיף את העלות שתידרש להתקנת הגג החדש.

גגות אסבסט מוגדרים כבר שנים כסכנה בריאותית. עד אמצע שנות ה-80 אסבסט היה חומר פופולרי בתהליכי בנייה שונים ונעשה בו שימוש רב בבנייה של גגות אסבסט, קירות מבודדים ועוד, במבנים ציבוריים, מוסדיים, גדולים וקטנים. הסיבה לפופולריות של החומר היא שהוא נחשב מאד עמיד בפני שינויי מזג אוויר, תהליכים כימיים שונים, מגע עם מים, אש ועוד. כמו כן, האסבסט היה מאד זול וזמן לשימוש. עם השנים בוצעו מחקרים והתגלה כי גגות אסבסט ושימוש באסבסט בכלל מהווה סכנה בריאותית לסובבים אותו ובשנת 1984 הוחלט לחוקק חוק המגביל מאד את השימוש באסבסט מבחינת ייבוא, ייצור, פירוק אסבסט ועוד.

איזה נזקים נגרמים?

המחקרים שנעשו בתחום גילו כי בקירות וגגות שעשו שימוש באסבסט הוא עלול לפזר חלקיקים וסיבים בסביבתו, בעיקר במקרים בהם האסבסט בלוי, מפורק או שבור. כאשר בני אדם נושמים את הסיבים האלו, עלול להיגרם נזק לריאות שיכול להוביל למחלות קשות ואף לסרטן ריאות. בגלל סיבות אלו גגות אסבסט כבר לא נהוגים לשימוש וחוקק חוק המגביל את כל סוגי השימוש באסבסט ובאופן הפירוק וההחלפה שלו.

 

באיזה חומרים אפשר להשתמש בגגות מלבד אסבסט?

הגגות מהווים סכנה בריאותית פוטנציאלית למי שנמצא בסביבתם. לכן, מומלץ ואף הכרחי לפרק גגות אסבסט ולהחליף את הקירוי והבידוד בחומרים אחרים שלא יזיקו באותה צורה. ישנם מגוון חומרים המאושרים לשימושים אלו על ידי משרד איכות הסביבה. במקום גגות אפשר להתקין קירויים מסוגים אחרים כמו פאנלים מבודדים עושים פוליסטירן או צמר סלעים, לוחות גליים עשויים בטון, איסכורית, רעפי חרס ועוד. את ההחלטה על החומר המתאים עושים בהתאם לעבודה הנדרשת באופן ספציפי.

החלטנו להחליף את גגות האסבסט שלנו, מה עושים?

  • ראשית כדאי למצוא קבלן מורשה בתחום גגות אסבסט שיעשה עבורכם את עבודת פירוק האסבסט ואחרי זה החלפתו בחומר אחר. קבלן מורשה הוא כזה שיש לו אישורים מתאימים מהמשרד לאיכות הסביבה. 
  • הקבלן שבחרתם יבחן את העבודה הנדרשת, יצוות לעבודה פועלים מנוסים שיוכלו לעבוד באופן ממוגן ובטיחותי בפינוי האסבסט. העובדים יגיעו עם אמצעי מיגון מתאימים ובטיחותיים. 
  • לאחר פירוק האסבסט, העובדים יארזו את החומר המזיק באריזות המותאמות לכך באופן ספציפי ויפנו אותו לאתר קבורה של אסבסט שמיועד לכך ומאושר לכך על ידי משרד איכות הסביבה
  • כעת קבלן גגות האסבסט יחליף את החומר בחומר מתאים אחר מהחומרים שציינו, כמו פאנלים 
  • מבודדים, לוחות גליים עשויים בטון ועוד.

האם חייבים להחליף גגות אסבסט?

עקרונית אין חוק המחייב להחליף את האסבסט באופן אישי, אבל כיום יותר ויותר נהוג לעשות זאת למען הבריאות והבטיחות. ישנם מקרים בהם קבלן יוכל לבדוק את הנכס ולאשר שניתן לשמר את האסבסט ולא להחליפו אלא לצבוע או לאטום אותו, זה כמובן תלוי בכל מקרה לגופו.

איזה שירותים נוספים מקבלים מחברה לטיפול באסבסט?

חברות העוסקות בטיפול בגגות אסבסט מעניקות לרוב מספר שירותים.

  • החלפת גגות עשויים אסבסט – החלפת האסבסט בגגות נעשית במטרה להרחיק את הסכנה הבריאותית מהחומר ולהפוך את הגג לידידותי לסביבה ולמשתמשים בנכס
  • הכנת גגות במטרה לקלוט מערכות סולאריות – ברוב המקרים החברות מציעות גם שירות של הסדרה והכנה של הגג כך שיוכל לקלוט מערכות סולאריות שונות
  • החלפה ושיפוץ גגות רעפים – אותן החברות גם מעניקות פעמים רבות שירותים להחלפת גגות רעפים שלעיתים מתפרקים או מתבלים, במטרה לתקן את הגג כך שיחזיק עוד שנים קדימה ללא סכנות בטיחותיות

איך בוחרים חברה להחלפת גגות אסבסט?

כמו בכל תחום הבנייה והשירות, כדאי לבחור בחברה מקצועית ואמינה שתוכל להציג לכם את כל האישורים המתאימים מהמשרד לאיכות הסביבה. יש בתחום כמובן מספר לא קטן של חברות שמתמחות בתיקון והחלפת גגות אסבסט, ומכיוון שמדובר בתחום רגיש יחסית חשוב לבחור בחברה מומלצת או כזו בעלת ביקורות טובות.

כמה יעלה התהליך?

עלות תיקון גגות משתנה מעבודה ולעבודה ומקבלן לקבלן. כאשר תגיעו להחלטה שברצונכם להחליף את גג האסבסט תוכלו ליצור קשר עם מספר קבלנים בתחום לקבל הצעת מחיר. הקבלנים יבחנו את העבודה מבחינת מורכבות הפירוק, גודל השטח, מרחק מאתר פינוי אסבסט ופרמטרים נוספים ויתנו לכם הצעת מחיר. 

אם יש לכם גג אסבסט בבית, במחסן בחצר, במבנה החקלאי שלכם או במבנה התעשייה שבבעלותכם, אתם לגמרי לא לבד. יחד עם זאת, גג אסבסט הוא גג שכדאי להתייחס אליו כאל גג זמני שמתישהו יהיה עליכם להחליפו. בשורות הבאות נסביר מדוע בייצור לוחות אסבסט גג הוא חלק המבנה המתאים להם ביותר, מדוע עדיין קיימים מבנים בעלי גגות אסבסט, מדוע כדאי להתייחס לכל גג כזה כאל גג זמני ומה תוכלו לעשות בשלב שבו יהיה עליכם להיפטר מגג האסבסט ולהחליפו בגג אחר.

אסבסט – למה כולם מתנגדים לו?

ובכן, היום, 40 שנה אחרי שהוא נאסר בחוק, כבר קשה לדבר על התנגדות ציבורית לאסבסט ואפשר כבר לדבר על חוסר מודעות לעצם קיומו. עד שנות ה-80 המוקדמות עשה ענף הבנייה שימוש נרחב באסבסט, בעיקר לצורך בניית גגות למבני תעשייה, מבנים חקלאיים, מחסנים וכדומה. בשנת 1978 התקבלה החלטה כלל עולמית להפסיק את ייצור האסבסט, אם כי הותר עדיין להשתמש במלאים שכבר נרכשו ולכן הבנייה באמצעות אסבסט נמשכה הלכה למעשה עד שנת 1986. כמובן שבשימוש בלוחות אסבסט גג הוא לא חלק המבנה היחיד שבו נעשה שימוש בלוחות אלה, וישנם גם מבנים שלמים שעשויים אסבסט, אם כי שאריות האסבסט שעוד נותרו איתנו היום הן בעיקר בתצורה של גגות במבני תעשייה ובמבנים חקלאיים.

הפסקת הייצור והשימוש באסבסט נובעת מהסיכון החמור שיוצרים לוחות אלה לבריאות האדם ולחיי אדם. האסבסט עשוי למעשה מאינספור סיבים סיליקטיים זעירים הדחוסים יחד ויוצרים את הלוח הגלי הנוקשה אותו אנו מכירים כלוח אסבסט. לוחות אלה, כל עוד הם שלמים, נחשבים לבטוחים מאוד, אך מספיק סדק אחד קטן, שפשוף עמוק, חריץ עמוק וכמובן שבר בלוח, בכדי להפוך אותו לסכנה של ממש לבריאות הציבור. במקרה כזה, נחשפים סיבי האסבסט אל האוויר הפתוח ויכולים לרחף באוויר ולעבור מרחקים ארוכים של עשרות ק"מ. סיבים אלה מהווים כמובן סיכון בריאותי מיידי לאנשים בסביבת המבנה, אך יכולים לגרום לתחלואה ומוות גם במקומות מרוחקים מאוד מן המבנה עצמו. הסכנה הבריאותית נובעת מחדירה של סיבי האסבסט אל מערכת הנשימה באופן שמחולל מחלות נשימה קשות, סרטן ובסופו של דבר מוות. לאור זאת, הוחלט להפסיק את השימוש באסבסט בכל ענפי הבנייה ולמעשה בכל תחום חיים שהוא.

אסבסט גג – מה עושים איתו?

אז כרגע ברור לכם שחל איסור חמור על שימוש באסבסט, אבל לכם עדיין יש מבנה עם גג אסבסט ונשאלת השאלה מה עליכם לעשות עם הגג הזה. ובכן, הכלל הפשוט הוא שכל עוד הלוחות הם שלמים ותקינים לחלוטין, אין צורך לעשות דבר ואפשר להשאיר אותם במקומם. יחד עם זאת, אם ניתן כבר לזהות סדקים וחריצי עומק בלוחות הגג ולבטח אם אפשר כבר לראות לוחות שבורים, זה אומר שעליכם לפרק את גג האסבסט שלכם, לפנות אותו לאתר הטמנה מורשה ולהתקין גג חדש מחומרים תקניים ומודרניים. זאת הסיבה שבכל הקשור ללוחות אסבסט גג אסבסט נחשב לגג זמני בלבד, שמתישהו יצטרך להיות מוחלף בגג מודרני.

האם תוכלו לפנות את הגג בעצמכם?

התשובה היא בהחלט לא. על פי החוק במדינת ישראל, את המשימה של פינוי גגות אסבסט יכולים לבצע אך ורק גורמים מוסמכים שהורשו לכך על ידי הרשויות ואשר מבצעים את הפינוי על פי פרוטוקול קבוע שמיועד להפחית עד כמה שניתן את הסכנה לציבור לאורך תהליך הפירוק. כפי שאמרנו קודם לכן, במקרה של אסבסט גג יכול להפוך למוקד סכנה לבריאות הציבור מעצם חשיפת סיבי האסבסט לאוויר הפתוח. תהליך הפירוק של גג אסבסט הוא אולי השלב הרגיש ביותר בחייו של הגג בהיבט זה, שכן לאורך התהליך יכולה להתרחש שבירה או סדיקה של הלוחות ולאורך תהליך הפינוי יכולים סיבי אסבסט רבים להשתחרר אל האוויר הפתוח. בדיוק מהסיבה הזאת, דווקא בשלב הפינוי של הגג, נרצה להבטיח מינימום סיכון של פיזור סיבים לאוויר הפתוח ואת זה מבטיח המחוקק באמצעות הגבלת הפינוי לידיים מורשות בלבד.

חשוב לדעת שיש לכם את היכולת להגיש בקשה לקבלת היתר לביצוע עבודה מצומצמת, במידה ושטח הגג שלכם אינו עולה על 50 מ"ר. היתר זה הוא היתר הניתן לשלל עבודות שבפועל החוק מגדיר את הצורך שיבוצעו על ידי גורם מורשה בלבד. יחד עם זאת, עוד יותר חשוב לדעת שבתחום האסבסט, הרשויות נוטות שלא לאשר היתרים מסוג זה, פשוט מאוד בגלל שמדובר בסכנה ממשית לבריאות הציבור. אישור כזה יכול להינתן למבנים מרוחקים ובודדים, שאינם מהווים סכנה ישירה לסביבה מאוכלסת וכן כאשר הרשות מתרשמת שהיא יכולה לתת אמון בכך שתבצעו את המשימה על פי הפרוטוקול הנדרש ובצורה בטוחה. גם אם יינתן לכם היתר כזה הוא יהיה מותנה בביצועו על פי הפרוטוקול ולכן כלל לא בטוח שתוכלו לחסוך במודל עצמי זה לעומת שימוש בשירות מקצועי.

לאן מפנים את האסבסט?

בכל הקשור ללוחות אסבסט גג עשוי אסבסט חייב להיות מפונה לא רק על פי הפרוטוקול המחייב, שכולל הרטבה מאסיבית של הלוחות, פירוקם בצורה מבוקרת, הנמכתם לקרקע בצורה מבוקרת ופינויים מן המקום, אלא גם אל אתר מורשה להטמנת פסולת. באזורים שונים בארץ ישנם אתרים ייעודיים המיועדים להטמנת פסולת מסוגים שונים ובכלל זה אתרים המיועדים להטמנת חומרים מסוכנים ובהם אסבסט. את האסבסט המפונה מגג המבנה שלכם יש לפנות לאתר מורשה כזה, שם יוחדרו לוחות האסבסט עמוק אל תוך האדמה באופן כזה שלא יאפשר לסיבי האסבסט להתפזר באוויר הפתוח באף תנאי. גורם מקצועי ומורשה לפינוי אסבסט מכיר את כל האתרים הללו ועובד איתם באופן שוטף ושגרתי כחלק מתהליך הפירוק והפינוי.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט יפו

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!