שלבים לפינוי של אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

שלבים לפינוי של אסבסטלא צריך להיות מומחה בכימיה או מומחה לחומרים מסוכנים בכדי להכיר בעובדה שאסבסט הוא חומר מסוכן. חומר זה, שבעבר היה בשימוש נרחב בארץ כחומר גלם בהקמת מבנים שונים, לרבות מבני ציבור ובתי ספר, ידוע כיום כמסוכן והשימוש בו אסור.

החל משנת 2011 נאסר השימוש באסבסט ונקבעו תקנות העוסקות בביצוע עבודות שונות בחומר זה, לרבות תיקון מבנים, הריסה ופינוי. גם היום עדיין ישנם מבנים רבים, חלקם במצב רעוע למדי, אשר כוללים מרכיבי אסבסט שונים ברצפות, בתקרות, בקירות וכן הלאה.

על מנת למנוע אסון קבעו התקנות את החובה לבצע איטום ו/או פינוי מתאים וזאת על ידי קבלן מורשה. המטרה הסופית היא להגיע למצב שבו בתוך שנים ספורות ייעלמו כל מבני האסבסט, זאת בטרם ייווצרו נזקים סביבתיים ובריאותיים נוספים.

כחלק מהמגמה ההולכת וגוברת להזמין שירותים של פינוי אסבסט נציג להלן את השלבים החשובים שיש לבצע תוך כדי העבודה. בשל העובדה שהאפקט המזיק של חומר זה מתרחש עם התפוררותו והפיכתו לאבק שנשאף לריאות מבלי משים, לא די לבצע פירוק והריסה של מבנים שונים. פירוק לא נכון או התעלמות משלבים חשובים עשויים לגרום לנזק חסר תקנה לעובדים עצמם וכן לדיירים ולעוברים ושבים בכלל.

התקשרות עם קבלן מוסמך

השלב הראשון לפינוי אסבסט מוצלח הוא התקשרות עם קבלן מוסמך לביצוע עבודות כאלה. רק קבלן מוסמך, שפועל באישור וברישוי מתאימים יוכל לספק את התוצאות המקוות, ללא פגיעה סביבתית או בריאותית. העבודות יתבצעו תוך שימוש בכלים מתאימים ובליווי ציוד ולבוש להגנה מלאה.

הודעה חשובה

השלב השני לאחר התקשרות עם קבלן עבודות מוסמך ובעל ניסיון הוא הודעה בדבר התקיימות עבודות הפינוי. את ההודעה יש להעביר לידיעת כל האנשים המתגוררים, עובדים, לומדים או שוהים בדרך קבע בסמוך למקום בו מיועדות להתבצע עבודות הפינוי. טווח של חמישים מטרים לכל כיוון נחשב לטווח שבו יש להודיע על קיום עבודות כאמור.

ביצוע חסימה

לאחר מסירת ההודעה מראש, ניתן להתחיל להכין את השטח באמצעות פריסת גדרות שנועדו למנוע כניסה של בלתי מורשים לאתר. את הגדרות יש להקים בצורה נאותה, ולהשלים את החסימה בקביעת שילוט לאזהרה באופן ברור. על גבי השילוט יש לציין במפורש שבמקום מבוצעות עבודות באסבסט, המסוכן לבריאות. אין להסתפק באזהרה כללית.

הרטבת אזור העבודה

על מנת להקטין ככל שניתן את האפשרות של פיזור אבק רעיל יש לבצע התזה של מים או חומרים אחרים שלוכדים את האבק. יש להיזהר מפני שימוש בחומרים חריפים אשר עשויים להביא להמסה של חלקי מבנה. צעד כזה יביא לתוצאה ההפוכה מהרצוי.

במקביל, יש להקפיד על סגירת כל פתח במבנה שבו מתקיימים העבודות. בין היתר מדובר על דלתות, חלונות, פתחי מזגנים וכן הלאה.

הימנעות מאבק

במהלך ביצוע העבודות אין לנקוט כל פעולה שתביא ליצירת אבק מסוכן. על פי התקנות, אין לבצע פעולות של ניסור, חיתוך, שריפה, פיצוץ או כל פעולה אחרת שתביא לפיזור אבק אסבסט. את העבודות יש לבצע בצורה של פירוק, באופן מקצועי וזהיר.

אריזה והטמנה

תוך כדי העבודה וכן עם סיומה יש לבצע איסוף של חלקי אסבסט לרבות פסולת. חומרים אלה צריכים להיארז באופן זהיר באריזות תקניות. גם ציוד שהיה חשוף לאסבסט כגון ציוד מגן, יריעות שונות, מסכות וכל חומר החשוד כמזוהם ייאסף גם הוא. את כל האריזות הללו יש להעביר לאתרי פסולת מורשים בכדי לעבור תהליך מסודר של הטמנה.

בדיקה וניקוי

עם גמר העבודות יש לבצע באתר תהליך של ניקוי יסודי. במקביל, יש לערוך בדיקה שתשלול קיום של חלקיקי אבק רעיל באזור, בכמות משמעותית ועל פי התקן.

מקור תמונה: Martin Lindner

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!