כיצד יודעים אם החומר מכיל אסבסט?

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

כיצד יודעים אם החומר מכיל אסבסט?בעשור האחרון ובמיוחד מאז נחקק חוק לטיפול במפגעי אסבסט בישראל גבר הביקוש לשירותיהן של חברות קבלניות לטיפול ופינוי של אסבסט.

לעיתים, ידוע היטב שבבניין או במבנה מסוים מצוי שיעור כלשהו של אסבסט שנחשב לגורם אפשרי לסיכון בריאותי. במקרים אחרים, מדובר על חשד לקיומו של חומר זה ונדרשת דרך כלשהי לבירור העניין.

למה זה חשוב?

ראשית דבר, ראוי לדעת מדוע חשובה השאלה האם חומר כלשהו מכיל אסבסט או שאיננו מכיל אותו. כיום, שלא כמו בעבר, ידוע היטב שישנם מצבים שבהם אסבסט מזיק לבריאות. לכן, חשוב מאוד לדעת האם חומר כלשהו, שיכול להיות קיר של מבנה, גג או אפילו לבוש מסוים, מכיל את המינרל הסיבי הזה, שמקורו טבעי.

במידה ונמצא שחומר כלשהו מכיל אסבסט ניתן להחליט שלא מעוניינים להסתכן ומסלקים את נוכחות החומר בשיטות שונות, לרוב באמצעות תחליף הולם ולא מסוכן. במקרים אחרים ניתן להמשיך ולבדוק האם מצבו הנוכחי של האסבסט מהווה סיכון מיידי.

אם לא – ניתן לפעול לחיזוק ולאיטום. במקרים אחרים אין מנוס מהחלפת מוצרים או חלקי מבנה שעשויים להפיץ לאוויר סיבים מסוכנים מבחינה בריאותית.

בודקים במעבדה

על מנת לבדוק האם חומר מסוים כולל בתוכו מרכיב של אסבסט ניתן לפעול בכמה שיטות. השיטה הפשוטה ביותר היא לברר את המפרט המדויק של מוצרים שבהם נעשה בעבר שימוש רב באסבסט.

כך, ניתן לבדוק בתוכניות של מבנים שונים האם הם כוללים אסבסט צמנט, האם תקרה אקוסטית כוללת מרכיב של אסבסט פריך, האם אטמים שונים יוצרו בשילוב חומר זה או מהו המפרט של היצרן לגבי בדים חסיני אש, ארונות חסיני אש וכן הלאה.

במידה ומסמכי היצרן או הקבלן אינם מצויים או אינם מספקים מענה לשאלה החשובה של קיומו או אי קיומו של אזבסט, אין מנוס מפניה למעבדה מוסמכת. על פי התקינה הישראלית, רק מעבדות מוכרות לטיפול באסבסט יהיו מוסמכות לספק תשובה נאותה.

מעבדות אלה מקבלות דגימה של החומר שאותו מבקשים לבדוק ומנתחת את המרכיבים השונים באמצעות אנליזה. האנליזה מספקת לא רק תשובה האם חומר מסוים כולל אסבסט אלא גם מהו הריכוז של החומר ביחס למרכיבים אחרים ובאיזה סוג של אסבסט מדובר.

בהקשר זה חשוב לציין דבר נוסף. מכיוון שקיומו של אסבסט תקין, שאיננו מפורר ואיננו פגום או חשוף לאוויר לא כרוך בסכנה מידתית, עולה לעיתים צורך בבדיקת מעבדה נוספת. במהלך בדיקה שכזאת אוספת המעבדה דגימה של אוויר, למשל מאזור בו קיימת פסולת אסבסט או ליד מבנה עם גג אסבסט, בכדי לאתר מציאות של אבק וסיבים זעירים. במידה ונמצאו כאלה באוויר, בריכוז בעייתי, יש צורך לבצע בהקדם עבודות של טיפול, שיקום, פינוי והטמנת החומרים המסוכנים.

פירוק, פינוי והטמנה

על פי רוב, חומרים המכילים אסבסט יהיו גגות, רעפים, קירות אקוסוטיים ומבנים שונים שיוצרו בשנים עברו לצרכי חקלאות או תעשיה. כאשר יודעים או מוצאים שמדובר על חומרים המכילים אסבסט וכאשר יש חשש משלמות המבנה, יש להתייחס לעניין ברצינות.

פניה לקבלן מורשה לעבודות אסבסט תסייע לנקוט בפעולות מתאימות כגון:

  • איטום
  • צביעה
  • פירוק וסילוק באופן זהיר
  • הטמנה באתרים מורשים

מקור תמונה: liebeslakritze

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!