בדיקת איתור אסבסט

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

בדיקות לאיתור אסבסטבמהלך השנים האחרונות נאספו די עדויות מדעיות בכדי להצביע על הסכנות החמורות הנובעות מחשיפה לאסבסט. לאור עדויות אלה, נאסר השימוש באסבסט ומוצריו במדינות רבות בעולם ובהן גם בישראל.

לרוע המזל, במשך עשרות בשנים נהוג היה לעשות שימוש רב באסבסט לבינוי כך שעד היום מצויים מבנים רבים הכוללים אסבסט המעורב בחומרי בניה שונים (אסבסט צמנט) ולעיתים אף את החומר בצורתו הפריכה.

על מנת להתמודד עם בעיה, לנהוג כפי שמורה החוק והתקנות וכן כדי להגן על בריאות הציבור, חשוב מאוד לקיים בדיקות שונות. לעיתים, יהיה מדובר על בדיקת איתור אסבסט, שנועדה לענות על השאלה האם מבנה או חלק של מבנה כולל חומר מסוכן זה.

לעיתים, הבדיקה תבקש לענות גם על שאלות נוספות כגון ריכוז החומר המסוכן, וכן לספק נתונים חשובים נוספים.

סיכון סמוי

לפני שנרחיב אודות בדיקת איתור אסבסט יש להבין שלא מדובר על חומר שניתן לזהות ממראה עיניים בלבד. למעשה, מדובר על חומר שיכול להיות פרי של חומרי גלם שונים, המהווים גורמי סיכון ברמות שונות, אך כולם מהווים סכנה חמורה לבריאות.

לרוב, מדובר על חומר המעורב עם מלט, עם גבס או עם חומרי גלם אחרים שניתן למצוא בקירות, בגגות מבודדים, בצינורות שונים, באריחים עמידים באש וכיוצא באלה. כאשר חומר זה נמצא במצב שלם ותקין לא צפויה סכנה משמעותית בחשיפה ואף במגע.

עם זאת, במידה ונוצר נזק לקיר, למשל, בקע, סדק, התפוררות, וכן כאשר נפגע מבנה בשל סיבה כלשהי כגון חבטה, שריפה וכיוצא באלה, מתפזר אבק רעיל ביותר. יתרה מכך, ישנם מקרים שבהם מצוי אסבסט בצורה המכונה "פריכה". כאן מדובר על חומר בצורה מזיקה במיוחד, שלא מצריכה פגיעה בשלמותו בכדי להביא לסכנה בריאותית עד כדי נכות ומוות.

כחלק מהאחריות שנושא בה בעליו של מבנה או כל אדם האחראי על מבנה ציבורי, תעשייתי או אחר, ישנה חובה לבצע פירוק של חומרי גלם בעלי תכולה של אסבסט, על פי חקיקה משנת 2011.

במקרים אחרים יש לבצע פעולות שימור מתאימות למניעת פגיעה בעוברים ושבים, בעובדים, בדיירים, בתלמידים וכן הלאה. לעיתים, הטיפול הנאות מתחיל בבדיקה. מטבע הדברים יש לבצע את הבדיקה באופן זהיר ומוקפד או להיעזר לצורך כך בחברות מתמחות.

בדיקת מעבדה

בדיקה מעבדה לאיתור אסבסט נועדה לספר תשובה לכמה שאלות. בין היתר מדובר על:

  • בירור האם חלק של מבנה מסוים כולל בתוכו מרכיב כלשהו של אסבסט.
  • בדיקה של מהות הריכוז של החומר בתור הקיר, התקרה וכן הלאה.
  • השאלה איזה סוג של אסבסט מצוי במבנה או במוצר שממנו נלקחה הדגימה.
  • לעיתים, הבדיקות יכללו גם מרכיב של מצב המבנה והאם הוא מסוכן ויש צורך לנקוט בצעדים שונים למניעת נזק לציבור.

על מנת לבצע את הבדיקה יש כמובן צורך להפנות דגימה מתאימה למעבדה מוסמכת כגון המעבדה לאיכות הסביבה באוניברסיטת בן גוריון. לעיתים, הדגימה קיימת מאליה, למשל כאשר חלק מסוים של התקרה נשבר. לעיתים אחרות, מדובר על צורך ליטול באופן יזום דגימה מתאימה ויש לעשות זאת באופן זהיר ומוקפד.

  • על נוטל הדגימה לעשות שימוש במסכת מגן מקצועית שחוסמת חדירת אבק לדרכי הנשימה. האבק הוא למעשה ההיבט המרכזי של האסבסט שפוגע בריאות.
  • יש לבצע איסוף וניקוי מוקפד של האזור למניעת שאריות של אבק לאחר נטילת הדגימה.
  • אין צורך לקחת פיסה גדולה, אך גם פירורים עשויים שלא להספיק. מקובל להעביר למעבדה מוסמכת 2 סנטימטר רבוע של דגימת חומר, כדי לקבל את המידע המבוקש באופן מלא.
  • לסיום יש לאטום היטב את המקום ממנו נלקחה הדגימה.
  • ראו גם:
  • בדיקת אסבסט סביבתית

מקור תמונה: liebeslakritze

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!