גג אסבסט חוק

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

גג אסבסט חוקגג אסבסט חוק

אסבסט (או אזבסט) הינו חומר עתיר שימושים ועתיר סכנות. מדובר בסיבים טבעיים של סלעים מינרליים, אשר ברבות השנים התגלו כבעלי תכונות יוצאות דופן וכאמור, שימושיות מאוד. כך למשל, סיבים אלה וכן האריגים והלוחות שיוצרו מהם, הם בעלי עמידות גבוהה מאוד לאש ולחום (השם א-זבסט פירושו ביוונית ׳שאינו נדלק׳). מלבד זאת, מוצרי אסבסט עמידים ברמה גבוהה ביותר גם למים (כלומר, אינם מעבירים מים, אינם סופגים אותם וכמעט כמעט אינם נפגעים / מתפרקים או מתכלים ממגע של מים). ואם זה לא מספיק, הרי שלוחות אסבסט הם מבודדים מעולים גם מבחינה אקוסטית. 

כאשר מספר תכונות יקרות ערך ונדירות כל-כך מצויות באותו חומר – אין פלא שחומר זה שימש כבר לפני אלפי שנים, למגוון מוצרים שונים שהמציא האדם. כך במצרים הקדומה, בה שימשו סיבי האסבסט ליצירת בגדי קבורה, כך ליצירת פתיליות לנרות שמן שאינן מתכלות בשל האש ולשימושים נוספים. מה שהגביל את השימוש בחומר זה בימי קדם, היתה עלותו הגבוהה (נכון לימים עברו), שכן כזכור יש לכרות אותו במכרות מיוחדים וכן לעבד אותו כמובן, על מנת ליצור ממנו אריגים, פתיליות וכדומה.

כיום ניתן להפיק ולכרות אסבסט בקצב גבוה בהרבה ובעלויות נמוכות בהרבה מאשר בימי קדם. אולם גם כיום קיימות מגבלות חמורות על שימוש בחומר המיוחד הזה. מגבלות  שהגיעו מכיוון אחר ובלתי צפוי: החל מסוף המאה התשע-עשרה, החל להתברר כי האסבסט, או לייתר דיוק אבק האסבסט (המורכב מסיבים זעירים), יוצר נזקים בריאותיים חמורים ביותר. בעשורים הבאים נחשפו יותר ויותר עדויות לנזקים אלה, כמו גם לנזקים סביבתיים שיוצרים סיבי האסבסט.  בתחילה התגלו מקרים בקרב עובדים בתעשיות האסבסט (כרייה, עיבוד ושימוש). אלה הביאו למחקרים, שגילו תמונה עגומה מאוד. לפיה החומר הזה, שמחבר יחדיו תכונות שימושיות חשובות כל כך, גורם למחלות ריאה חמורות, לא פעם עד כדי מוות.

 

גג אסבסט חוק ותקנות

למרות העדויות הקשות, יעילותו של חומר זה הפכה אותו לנגיש ונפוץ מאוד בבנייה, בעיקר כמובן לגגות. אך המשך הצטברות הידע והמחקרים בתחום הובילו יותר ויותר מדינות לקבוע תקנות וחוקים האוסרים על השימוש באסבסט ומגדירים את הדרכים בהן יש לפנות אותו.

גם בישראל נחקק חוק כזה, כמאה שנה לאחר שהתחילו להבין את נזקיו של החומר המיוחד הזה. בשנת 2011 חוקקה הכנסת את חוק ׳מניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק׳. חוק זה אוסר על כל שימוש באסבסט חדש בבנייה בכל סוגי המבנים (תעשייתי / פרטי / ציבורי / חקלאי) ומגדיר כיצד יש לפנות או לטפל בלוחות אסבסט שכבר קיימים במבנים. 

פינוי גגות אסבסט לפי החוק

החוק מגדיר שני מצבים שונים:

  1. מקרה א׳- אסבסט שניתן לפינוי על ידי בעל המבנה. פינוי עצמי של אסבסט מתאפשר רק בהינתן כל התנאים הללו (כולם יחד): האסבסט הינו שלם למראה, ללא סדקים, שברים או פגמים אחרים; משקלו של האסבסט המפונה לא יהיה מעל 700 ק״ג. הפינוי יתבצע על ידי בעל המבנה עצמו (כאשר זה מחוייב להיות מעל גיל 18). ולבסוף, הפינוי צריך להתבצע אל מתחם ייעודי לפינוי אסבסט.

גם במקרה כזה ניתן ורצוי להזמין איש מקצוע שייבצע את העבודה עבורכם באופן בטוח ויעיל, לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה בנושא.

  1. מקרה ב׳- בכל מקרה בו לא מתקיימים כל התנאים שהוזכרו לעיל – רק בעל מקצוע שהוכשר, הוסמך ואושר לכך יכול לפנות את האסבסט.

לסיום, נציין שהן מן הידע הנצבר במחקרים והן מן הניסיון הרב שלנו בתחום, מתברר שמרבית גגות האסבסט כבר פגועים ופגומים במידה זו או אחרת. גם כאשר מלמטה הם נראים שלמים לגמרי. כיוון שכל סדק או פגיעה באסבסט משחררים מליוני או מליארדי חלקיקי אסבסט זעירים רעילים – כדאי להחליף אותם בחומרים אחרים וחשוב שהדבר ייעשה על ידי בעלי מקצוע מוסמכים שיש להם ניסיון רב בתחום. עבודה עם מקצוענים תאפשר לכם לישון בשקט, בידיעה שהסרתם את הגג המסכן והעבודה נעשתה ללא פיזור מיותר של סיבי אסבסט. כך תדעו שאתם מגינים על עצמכם ועל המשפחה / העובדים שלכם.  

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!