מתי מפנים אסבסט?

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

בעת האחרונה מבינים יותר ויותר אנשים את הסיכונים המצויים במבני אסבסט או במבנים המכילים חלקים מסוימים של אסבסט בקירות, בגג, ברעפים וכיוצא באלה.

הסיכון שטמון בחשיפה לחומר זה איננו אך ורק עניין עיתונאי גרידא. מחקרים רבים כבר הוכיחו מעל לכל ספק שישנם מקרים שבהם מבני אסבסט וחלקים שונים שעשויים חומר זה מהווים סכנה של ממש ויש לבצע פינוי בהליך מסודר.

למעשה, אפילו בחקיקה ישנה התייחסות לעובדה שכיום אסור לחלוטין לעשות שימוש בחומר זה, שכן הוא עשוי להביא לפיזור של אבק רעיל וסיבים מסוכנים. לעיתים מדובר על מצב שקשה לאתר אותו בעין, ולכן יש מקום אף לבצע בדיקות מעבדה לזיהוי מצב של פגימה בתקרה, בקירות או בחלקים אחרים של מבנה שעשויים להביא לפיזור אבק מסוכן.

בשורות הבאות נסקור כמה מצבים שבהם חשוב לבצע פינוי של אסבסט. כמו כן, נראה מדוע חשוב להקפיד על ביצוע פירוק מוסמך ועל פינוי נכון.

ממצאים חריגים

לעיתים, הפינוי של האסבסט ברור מאליו, גם למי שאינו בקיא בנושא. כך הוא המצב במקרים שבהם בוצעה השלכה לא חוקית של פסולת בניין או פסולת אחרת החשודה בנוכחות של אסבסט בתוכה.

לעיתים, מדובר על רצון של בעליו של מבנה ישן לחדש אותו ובתוך כך הוא מבקש לבצע פינוי של גג אסבסט ישן והחלפתו בחדש. לעומת דוגמאות אלה, יש מקרים שבהם המצב אינו חד משמעי.

ישנם מקרים שבהם אפילו בעליו של מבנה ישן, כגון מנהל מפעל בעל תקרה אקוסטית או דייר בבניין ישן, אינם יודעים ממה בדיוק מורכב המבנה, הגג, הקירות. לעיתים מדובר על קירות היצוקים מאסבסט צמנט ויש שהתקרה הינה תקרה אקוסטית מהסוג שכולל אסבסט פריך.

כדי לוודא האם יש צורך וכדאיות לבצע תהליך של פינוי החומר הבעייתי או לכל הפחות ביצוע של אטימה זמנית, עד לביצוע עבודות בקנה מידה גדול יותר, אפשר להזמין בדיקת מעבדה איכותית. בדיקה זו יכולה לכלול שאיבה של דגימת אויר או דגימת הגג ולעיתים גם איסוף של חלקים מתוך סדקים או פגמים אחרים.

במידה ותוצאות הבדיקה יראו על מצב חריג, יש צורך לבצע פינוי נכון של חלקים פגומים ולעיתים החלפה של גג שלם. ישנם מקרים שבהם המחוקק אף קבע שפינוי אסבסט איננו מותנה ברצון הטוב של הדייר או הבעלים כי אם הוא בגדר חובה שיש לנהוג לפיה. כאשר מבנה בעל תכולת אסבסט ניזוק חייבים לבצע סילוק של האסבסט ואין די בביצוע עבודות שיקום.

באילו מבנים יש לפנות אסבסט?

בין היתר, עבודות פינוי כנדרש צריכות להתבצע:

  • בבתי ספר ובמוסדות ציבור.
  • במפעלים, בבתי מלאכה ובעסקים תעשייתיים.
  • כאשר מאתרים מצבורי פסולת ברשות הציבור, שכוללת חומרי בניין, אזבסט שרוף או מפורר.
  • כאשר מדובר על קיום של אסבסט פריך שחשוף לאוויר ומהווה בכך סכנה חמורה.
  • במתקנים צבאיים, במשרדים ממשלתיים ועוד.

השהייה של עבודות פינוי עשויה להביא לחשיפה מיותרת לאבק ולסיבים שמביאים להשלכות בריאותיות חמורות. מכיוון שההשפעה איננה ניכרת באופן מיידי אלא רק לאחר מספר שנים, גם כאשר לא נראית השפעה בריאותית הרי שאין בכך ראיה למצב תקין.

עבודה מקצועית

לפני סיום נדגיש שביצוע עבודות של פינוי ולעיתים גם עבודות של פירוק חלקי מבנה בעייתיים אינם מלאכה פשוטה. יש צורך באיש מקצוע, לרוב קבלן מקצועי שקיבל אישור מיוחד לעבודות אסבסט.

עבודה לא מקצועית עשויה אף להביא לזיהום סביבתי ואפילו חמור מאוד. במהלך העבודות יש להקפיד על נוכחות של אנשי מקצוע שמשתמשים באמצעי הגנה ולאחר סיום העבודה יש לבצע פינוי לאתרי פסולת ייעודיים, לצורך הטמנה.

מקור תמונה: Harald Weber

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!