מי מטפל באסבסט?

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

טיפול באסבסטבעבר, נהוג היה לבצע עבודות שונות תוך שימוש בחומרי גלם מגוונים הכוללים צורות שונות של אסבסט.

לפני שהיה ידוע הסיכון הכרוך במוצרי אסבסט והשילוב של חומר זה במבנים מסוגים שונים היה מקובל לשלב אותו בתקרות אקוסטיות, במבני תעשיה, במבני ציבור, בבתי ספר, בבנייני מגורים וכן במוצרים תעשייתיים שונים, ובמוצרים עמידים לחום ולשריפה.

כיום, השימוש באסבסט פחת מאוד, ולא רק בשל הרצון להימנע מפגיעה מיותרת בבריאות הציבור. למעשה, השימוש, ההפקה, הייצור והשיווק של אסבסט ומוצריו אסור, וזאת על פי חוק שנחקק לפני שנים ספורות (2011). העובר על חוק זה צפוי לעמוד לדין ולשאת בעונשים כבדים.

במקביל לאיסור השימוש, קובע החוק שורה של כללים לטיפול במבנים ובפסולת אסבסט. הטיפול נעשה, מטבע הדברים, על ידי חברות בעלות רישיון לעבודות קבלניות עם התמחות באסבסט. חברות אלה עובדות על פי נהלים מסודרים ומחייבים הן בפעולות ההכנה, הן במהלך הפעולות בשטח והן בסילוק הפסולת בגמר העבודה.

חברות המתמחות בטיפול באסבסט

מהדברים שפרטנו עד כה, עולה בבירור העובדה שכאשר מגלים את קיומו של אסבסט, בפרט כאשר יש חשש לכך שמדובר על חומר החשוף לאוויר ומפזר סיבים רעילים, יש לפנות לחברה המתמחה בעבודות עם חומר זה.

חברות מתמחות מסוגלות לבצע בין היתר:

  • טיפול, פירוק וסילוק של גגות אסבסט.
  • איטום של תקרות אקוסטיות ותקרות מבודדות אחרות, אשר כוללות מרכיב של אסבסט פריך.
  • סילוק של מבני אסבסט אשר ניזוקו והפכו מסוכנים במיוחד בשל תופעות כגון שריפה, בלאי, פגיעה בשל אירוע בטחוני (טיל, פצמ"ר), נזק כתוצאה ממזג אוויר קשה.
  • פינוי נכון של פסולת שמצאה את דרכה (בניגוד לחוק) לאתרים שונים ללא טיפול הולם.

דרושה מעבדה

בהקשר של טיפול באסבסט על ידי חברה קבלנית מורשית ומוסמכת יש לציין שלב מקדמי שלעיתים דרוש. לעיתים, עולים מצבים שבהם לא ברור האם מבנה מסוים כולל חלקי אסבסט. כך הוא הדבר למשל כאשר מדובר על מבנה ובו תקרה מבודדת, אשר נבנתה בעבר ולא ברור האם משולב בתוכה החומר הבעייתי (הידוע כאסבסט פריך).

כאשר מדובר במקרה כזה, וכן כאשר רוצים לברר האם מבנה אזבסט נמצא במצב שמצריך טיפול במידי יש צורך לפנות למעבדה מוסמכת. בישראל, כך קובעות התקנות, ישנן מעבדות מוסמכות אשר רק להן מותר לבצע בדיקה לבירור טיבו של חומר הנחזה כאסבסט. המעבדות הללו מקבלות דגימה ולאחר בדיקה מסוגלות לספק תשובה לשאלת קיומו של אסבסט או שלילת קיומו.

אגב, ישנם גופים שמתמחים בביצוע דגימת אוויר, בכדי לאתר או לשלול קיומו של אבק או סיבי אסבסט בקרבה למקומות מגורים, מפעלים, בתי ספר וכדומה.

מעורבות ממשלתית

על פי החוק, כאשר נתקלים במפגע אסבסט, מצב שבו מבנה ניזוק או נשרף, חלקים ממנו התפוררו או שאותרה פסולת אסבסט, לא די ביצירת קשר עם קבלן מורשה. במקרה כגון אלה שצוינו יש לפנות בדחיפות למשרד הממשלתי האחראי למפגעי סביבה – למשרד להגנת הסביבה. למען הדיוק, יש לפנות לאגף אבק מזיק במשרד זה בכדי לקבל היתר לביצוע עבודות אזבסט במקום.

הפניה צריכה להיעשות על ידי בעליו של המבנה או על ידי אדם המשתמש במבנה ואחראי עליו. בין יתר מדובר על מבני תעשיה, מבני ציבור, מוסדות לימוד וכן הלאה.

יש לציין שכאשר מדובר לא על מבנה אלא על גילוי של מפגע כגון פסולת אסבסט, מבנה נטוש וכיוצא באלה, מומלץ שכל הנתקל בהם ימהר לדווח על כך או לרשות המקומית או למשרד להגנת הסביבה. רשויות אלה ימהרו לטפל במפגע ולמנוע פיזור נוסף של סיבים מזיקים לאוויר שכולנו נושמים.

מקור תמונה: Martin Lindner

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!