שימושים בפלמב בתעשיית הבנייה

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

האם ניתן לעשות שימוש בפלדת אל חלד, בתעשיית הבנייה? האם ניתן לעשות בה שימוש במסגרת חומרי גלם לתעשיית הבנייה? ואם כן, איך פלמ"ב 304 Stainless Steel נכנסת לכל הסיפור?

 

חומרי גלם לתעשיית הבנייה – מאפייני הפלמ"ב לתעשיית הבנייה

לפלדת אל חלד מאפיינים נחשקים רבים. את המאפיינים הללו ניתן לרתום כדי לייצר אלמנטים מבניים שונים. במסגרת חומרי גלם לתעשיית הבנייה ,הרי שפלמ"ב מחזיקה בעמידות כללית הן ברמת החומר והן מפני חלודה, ובהמשך נסביר זאת. למעשה, באם רוצים  לבנות דבר מה, ייתכן שפלמ"ב תאפשר לעשות שימוש בפחות חומר כדי לקבל רמת עמידות גבוהה יותר. ואם ניתן לעשות שימוש בפחות חומר, הרי שהקירות והאלמנטים יכולים להיות דקים יותר ולשקול פחות, כמו גם לקחת פחות מרחב.

 

במסגרת חומרי גלם לתעשיית הבנייה , אדריכלים וארכיטקטים יכולים לעשות שימוש מגוון ויצירתי בפלמ"ב שכן היא יכולה להגיע בכל מיני גוונים וצורות – ועם זאת הסטנדרטים שלה (קישחות, היגיינה, מחזור, התאמה וכיוצא בזה) יכולים להישאר זהים.

לפי מחקרים מסוימים, קצב צריכת הפלמ"ב גדל בשיעור מעריכי של 5% לאורך 20 השנה האחרונות. למעשה, שיעור הצמיחה גדל יותר מאשר שיעורי צמיחה עבור צריכה של חומרים אחרים.  ואילו בתעשיית הבנייה, קצב צריכת הפלמ"ב גדל אפילו מהר יותר. יש שיגידו שזה, בין השאר, הודות לתנופת הבנייה המהירה בסין.

 

חומרי גלם לתעשיית הבנייה

באופן מסורתי, ובמסגרת חומרי גלם לתעשיית הבנייה,  ענף הבנייה עשה שימוש בפלדת אל חלד כדי לבנות חיפויי חוץ וגגות עוד משנות ה-20 של המאה שעברה. לעתים אפילו היו עושים בה שימוש כדי לייצר אלמנטים מבניים, מעבר לחיפויים וגגות. כיום, עם התקדמות המחקר ועיבוד המתכת אפשר לעשות בה שימוש כדי לבנות קשתות שתומכות משקל בגשרים, כמו גם ידיות למבנה. ומה שביניהן ומעבר להן.

למעשה, לפני 1980 השימוש העיקרי בפלדת אל חלד הייתה כדי ליצור אלמנטי בנייה שאינם חלק מהמבנה ברמת המבנית שלו, כמו אריחים לריצוף ושלל אלמנטים עדינים יותר. כיום ניתן למצוא פלמ"ב  בשדות תעופה, בתחנות רכבת, בתחנות אוטובוס, במרכזים מסחריים – בין אם זה עבור הגגות, פסי הרכבת, מחיצות מפרידות, גרמי מדרגות, מדרגות נעות, מחסומים, אזורי ישיבה, מתקני שעשועים בגני משחקים וכיוצא בזה.

למעשה, יש מחקר שאמר כי עקב ההכרה בעמידות הפלמ"ב, החזות המושכת ודרישות התחזוקה המועטות – נבנו כל מיני גשרים שהשתמשו בפלמ"ב עבור האלמנטים הבסיסיים של המבנה שלהם. ביניהם, Millenium bridge footbridge, Cala Glasana highway bridge, Stonecutters bridge towers וכו'.

 

 

חומרי גלם לתעשיית הבנייה: מה עושים עם פלמ"ב?

באופן כללי, אפשר להשתמש בפלמ"ב למטרות אסתטיות ופונקציונליות. ישנן פלדות אל חלד מסגסוגות עמידות במיוחד (להקשרים מסוימים) כך שאדריכלים ומעצבי נוף יכולים לבחור לעשות בהם שימוש למקומות שחומרים אחרים יחלידו בהם. הסיבה שפלמ"ב לא תחליד היא כי יש ריכוז גבוה במיוחד של "כרום", מה שגורם לשכבת הגנה להיווצר מעל המתכת. אי לכך ובהתאם לזאת, השילוב של מים וחמצן לא גורם לחלודה, וזאת כי הנ"ל לא נכנסים לתוך תוככי המתכת לאור השכבה המדוברת. למעשה, אם שורטים פלמ"ב אפשר לזהות שכבה שמנסה להתעבות מעל השריטה, וכתוצאה מריכוז הכרום הגבוה שציינו.

פלדות אל חלד יכולות לקרוס ולא להיות כה עמידות בעיקר בתנאים מסוימים של מזג אוויר, זיהום אוויר, מלח וכיוצא בזה. כדי לעשות שימוש בפלמ"ב בתעשיית הבנייה מתבקש לבחור בסגסוגות מתאימות ולערוך בדיקות מדי פעם כדי לבדוק מצבן.

 

חומרי גלם לתעשיית הבנייה: דוגמה לפלדת אל חלד – פלמ"ב 304 Stainless Steel

ואם ניקח סוג מסוים של פלמ"ב, בייחוד בהקשר של חומרי גלם לתעשיית הבנייה , הרי שיש לנו פלמ"ב 304 Stainless Steel. מה הסיפור שלה? ובכן, פלמ"ב 304, היא סוג של מתכת שיש בה אחוז גבוה במיוחד של כרום (בין 18-20%), ואולי זו הסיבה שיש לה עמידות גבוהה במיוחד לחלודה. עושים בה שימוש בכל מיני תעשיות, בין השאר גם בתעשיית הבנייה. מדובר בפלדה עם שימושים שונים ומגוונים, וניתן לעשות בה שימוש כדי לייצר מערכת צינורות, רכיבים עם עמידות חשמלית, מכשירים שונים וכן הלאה.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!