החלפת גג אסבסט מחיר

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

החלפת גג אסבסט מחירהחלפת גג אסבסט מחיר

החוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק (2011) קובע שאין לסחור במוצרי אסבסט ואין להשתמש באסבסט חדש בבנייה. בנוסף, במבני ציבור קיימת אף חובה לפינוי משטחים וחלקים אחרים העשויים אסבסט וזאת עשר שנים מחקיקת החוק, כלומר עד לשנת 2021. כמו כן, בשל הסכנות הבריאותיות הטמונות בחומר זה (פירוט בהמשך) קובע החוק את הדרכים והתנאים לפינוי החומר, מי מורשה לעסוק בכך, לאן יש לפנות את החומר ועוד.

 

אם בביתכם, או ברשותכם גג אסבסט (גם אם מדובר במחסן, מבנה חקלאי או מבנה מסוג אחר) מומלץ מאוד להחליפו בגג מחומרים אחרים. העדויות והמחקרים אודות בעיות הבריאות החמורות שיוצרת חשיפה לאבק האסבסט, הביאו מדינות רבות לחקיקת חוקים והתקנת תקנות מיוחדות להגנה על הציבור מפני אבק האסבסט. חוק זה קובע כי פינוי אסבסט שמשקלו מעל 700 קילו גרם, ו/או ששטחו עולה על 50 מטר רבוע, יתבצע אך ורק על ידי קבלן שהוסמך לכך. מי שראה פינוי של גג אסבסט על ידי אנשי מקצוע מוסמכים יודע שעל עבודה זו להתבצע תחת תנאי מחמירים של שמירה על בריאות העובדים ותושבי המקום. 

בשל הסכנות החמורות של שאיפת אבק האסבסט, מומלץ מאוד לפנות לאנשי מקצוע גם במקרים בהם מותר לפנות את האסבסט באופן עצמי. עבודת החלפת גג אסבסט מחיר בריאותי חמור עלול להיות לה, אם אינה מתבצעת עם חליפות מתאימות ולפי התנאים שהוגדרו לה. אם נזכור שתנאים אלה הוגדרו ׳בדם׳, בשל מקרים רבים של מחלות קשות ואפילו מוות בשל חשיפה לסיבי האסבסט המיקרוסקופיים, נוכל להבין שמחיר עבודה כזו יהיה נמוך בהרבה ממחיר בריאותי שאנו עלולים לשלם בעקבות פינוי עצמי של החומר.

 

אסבסט – מעט רקע היסטורי ומדוע הוא מסוכן

פירוש השם אסבסט (או אזבסט) הוא ׳בלתי-דליק׳. שם זה ניתן לו בשל תכונתו יוצאת הדופן של עמידות גבוהה כל כך בפני אש. נוסף על כך, עמיד האסבסט בפני מים והוא בעל כושר בידוד מעולה הן לחום והן מבחינה אקוסטית. בהינתן כל התכונות הללו, יחד עם עמידות ללחצים פיסיים (חוזק פיסי ניכר) אין פלא שמאז ימי קדם הפכו סיבי האסבסט (שקיימים באופן טבעי בסלעים שונים), לחומר יקר ערך עבור האדם. יקר עד כדי כך שחלק מן ההיסטוריונים סבורים שמוצרי אסבסט היו נחשבים ונשמרים כמו מוצרים מזהב. 

 

מה שהעלה את מחיר האסבט בימי קדם, היה הקושי והעלות הגבוהה של הפקתו ועיבודו. בימינו, אמנם ניתן כבר להפיק ולעבד חומר זה בעלויות נמוכות בהרבה, אולם סיבה אחרת לגמרי הביאה לצמצום ניכר של השימוש בחומר זה. הכוונה כמובן לכך שמאז סוף המאה התשע-עשרה, התחילו להתגלות ולהצטבר מקרים ומחקרים אודות הנזקים הבריאותיים של חומר שימושי זה. אותם מקרים, עדויות ומחקרים הצביעו על כך שאבק האסבסט, כאשר הוא מגיע לריאות, יוצר בהן נזקים ומחלות קשות. כיום אנו יודעים שאבק זה עשוי סיבים זעירים מאוד, אשר מצטברים בריאות, פוגעים ישירות בתפקודן (כאשר הם מפריעים לפעולה התקינה של נאדיות הריאה) ואף גורמים למחלה בשם אזבטוזיס. בנוסף, סיבים אלה מחוללים ו/או מחמירים מחלות סרטן, הן בריאה והן באזורים / איברים אחרים (הלב, הלוע, מערכת העיכול ועוד).

ההמלצה לפינוי גגות אסבסט גם בבתים ומבנים פרטיים נובעת מן העובדה שהסיבים הזעירים והבעייתייים האלו משתחרררים ממנו מכל מגע או לחץ אחר. כך, אצטרובלים הנופלים על גג האסבסט, יונים ושאר ציפורים המסתובבות עליו ועוד, עלולים לגרום לפיזור סיבים אלה ופגיעה בדיירים.

החוק אינו קובע לצורך החלפת גג אסבסט מחיר מוגדר, אלא השאיר זאת לתנאי השוק החופשי, תוך הכשרת קבלנים מורשים לכך. לכן, לא ניתן לספק כאן מחיר מוגדר לפי מטר, אך ניתן לומר שקיימת כדאיות גבוהה להחלפת גגות אסבסט בחומרים אחרים ובטוחים יותר.

כשבוחנים את העלות של פירוק ופינוי גג אסבסט קיים והחלפתו בגג חדש, יש להבדיל בין שני מרכיבי מפתח של התהליך כולו: פירוק הגג הקיים ובניית הגג החדש. בניית גג חדש הוא תהליך נפרד לחלוטין, שאינו קשור בדבר לעצם היותו של הגג הקודם עשוי אסבסט. העלות של מרכיב זה תלויה, מן הסתם, בסוג הגג שאותו רוצים להתקין, בחומר ממנו הוא עשוי ובשטח הגג. בשורות הבאות נדבר על הנושא של עלות החלפת גג אסבסט, אבל מנקודת המבט של פינוי ופירוק הגג הקיים בלבד. לגבי הרכבת הגג החדש, יש כמובן לבחון את סוגי הגגות המוצעים כיום, כולם דרך אגב מחומרים תקניים ובטוחים, שלא כמו האסבסט המסוכן.

אז כמה עולה לפרק ולפנות גג אסבסט?בשורות הבאות נדבר על הנושא של עלות החלפת גג אסבסט, אבל מנקודת המבט של פינוי ופירוק הגג הקיים בלבד.

ובכן, בכל מהלך של החלפת גג קיים, יש לקחת בחשבון לא רק את עלות הגג החדש, אלא גם את עלות הפירוק של הגג הקיים. עלות זו חלה בכל פרויקט כזה ולא משנה אם הגג הקיים עשוי אסבסט או כל חומר אחר. יחד עם זאת, במקרה של פירוק גג אסבסט, ישנם מספר כללים ייחודיים שיש לעמוד בהם ואלו בהחלט יכולים להשפיע על המחיר הכולל. ככלל, עלות החלפת גג אסבסט יכולה לנוע בין 100 שקלים ועד 400 שקלים למטר מרובע, תלוי בזהותו של ספק השירות, במצב הגג, בשטח הגג ובמידה בה מקפיד הספק על כללי הפינוי והפירוק של גגות אסבסט. כידוע, האסבסט מוגדר כבר יותר מארבעה עשורים כחומר מסוכן שהשימוש בו אסור לכל מטרה שהיא. הסכנה בו נובעת מפיזור של סיבים סיליקיטיים, מהם הוא עשוי, אל האוויר הפתוח. סיבים אלה, כאשר הם חודרים אל מערכת הנשימה, הם אינם יוצאים ממנה יותר לעולם ויכולים לחולל מחלות נשימה קשות ואף סופניות. על כן, כל פירוק של גג אסבסט קיים חייב להתבצע על פי מתודולוגיה סדורה, שמטרתה להפחית למינימום האפשרית את הסכנה לציבור, כתוצאה מהליך הפירוק של הגג. הליך סדור זה, הוא גם האחראי לנושא של עלות החלפת גג אסבסט, שיכולה לעיתים להיות גבוהה מאוד.

מה ההבדל בין פירוק גג רגיל לפירוק גג אסבסט?

ובכן, כשבוחנים את הנושא של עלות החלפת גג אסבסט, אי אפשר לומר בהכרח שזהו הליך הפירוק היקר ביותר לעומת כל סוגי הגגות האחרים. גם סוגי גגות אחרים מכילים בתוכם מורכבות טכנית והנדסית, שיכולה מאוד ליקר את ההליך. יחד עם זאת, במקרה של גג אסבסט ישנו הליך מסודר, עתיר עבודה, שמטרתו להפחית עד כמה שניתן את חשיפת הציבור לסכנה הנובעת מסיבי הסיליקט הטמונים בתוך לוחות האסבסט. כדי להמחיש לכם את הדברים, הנה השלבים המרכזיים בתהליך פירוק גג אסבסט:

  • צוות ממוגן עם חליפות מגן ומערכת לסינון אוויר לנשימה
  • הנחת מדרכים על גבי לוחות האסבסט בגג בכדי להבטיח פיזור של עומס משקל העובדים ולמנוע סדיקה או שבירה של הלוחות (הגורם המרכזי לשחרור סיבי הסיליקט מהלוחות)
  • הרטבה מאסיבית של הלוחות במטרה להקשות על פיזור הסיבים באוויר הפתוח
  • פירוק מבוקר וזהיר של כל לוח ולוח והנמכתו אל הקרקע בצורה מבוקרת וזהירה
  • במקרים מסוימים, גם עיטוף של כל לוח באמצעות אריזת פלסטיק (במיוחד עבור לוחות שבורים "נוטפים" סיבים)
  • העמסת הלוחות בצורה מבוקרת על רכב תובלה ופינויים אל אתר מורשה להטמנת פסולת מסוכנת שם יוטמנו הלוחות עמוק בתוך הקרקע בכדי למנוע את סכנת פיזור הסיבים באוויר הפתוח

בהיבט זה, חשוב לומר שגם בפירוק גג רגיל ישנה מורכבות טכנית והנדסית של פירוק הגג, פינוי הפסולת והעברתה לאתר הטמנת פסולת. יחד עם זאת, כל עוד לא מדובר בגג המכיל חומרים מסוכנים כמו האסבסט, העבודה יכולה להתבצע בצורה מהירה וקלה הרבה יותר, ללא כל הבקרות הנדרשות במקרה של גג אסבסט. מהסיבה הזאת בדיוק, עלות החלפת גג אסבסט תהיה בדרך כלל גבוהה יותר מעלות החלפת גג רגיל, לפחות במרבית המקרים.

ממה נובע הפער הגדול במחירים?

כפי שאמרנו קודם לכן, עלות החלפת גג אסבסט יכולה לנוע על פני טווח רחב למדי של מחירים. פערים אלה במחיר יכולים לנבוע ממספר סיבות ובראשן:

  • שטח הגג – בפרויקטים קטנים במיוחד, העלות למטר יכולה להיות גבוהה מאוד ולהגיע לכדי 400 שקלים למ"ר ויותר. הסיבה לכך היא שכל הליך פירוק גג אסבסט כרוך בתשומות קבועות וככל שהתשומות האלה נפרשות על פחות שטח גג, כך העלות לכל מ"ר תהיה גבוהה יותר
  • מצב הגג – גג אסבסט הסובל מלוחות שבורים וסדוקים, יקשה מאוד על העבודה והגישה אל הגג וכן יכתיב שימוש באמצעים נוספים המיועדים למזער את הסיכון של פיזור הסיבים. במקרים אלה, מן הסתם, נדרשות תשומות רבות יותר של כוח אדם, זמן וציוד ולכן העלות תהיה גבוהה יותר.
  • הקפדה על מתודולוגיית הפינוי – פינוי ופירוק גג אסבסט חייבים להתבצע על פי מתודולוגיה סדורה ותקנית. יחד עם זאת, הדברים אינם חקוקים בסלע ולאיש המקצוע המבצע ישנו שיקול דעת במידת ההקפדה הנדרשת בהתאם למאפייני הפרויקט הספציפי. ישנם ספקים שמקפידים על כל כללי התהליך בכל מקרה, עושים שימוש בציוד רב ויקר ולכן גם דורשים מחיר גבוה יותר. זוהי הדרך היותר בטוחה להשלים את משימת הפירוק של גג אסבסט, אבל לא תמיד היא נדרשת.

בשורה התחתונה, כאשר אתם בוחנים את הנושא של עלות החלפת גג אסבסט, כדאי וחשוב לערוך השוואת מחירים ועוד יותר מכך, השוואת הצעות מחיר. את הצעות המחיר אתם רוצים להשוות לא רק לפי המספר בסוף ההצעה, אלא גם לפי מתודולוגיית הפינוי והמידה בה היא מתאימה לסטנדרטים שלכם עצמכם ולמצב הגג.

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!