איך נמנעים מראש משוכר בעייתי

הזדמנות מציאה למחירים זולים! צרו קשר ותגלו את ההבדל!

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

ישראלים רבים מתגוררים בדירות שכורות. בטרם כניסתם לדירה, הם חותמים עם המשכיר על חוזה שכירות, בו נקבעים, בין היתר, משך מגוריהם בדירה, גובה שכר הדירה שעליהם לשלם וכו'.

בעת החתימה על החוזה, מאמין המשכיר שמדובר בשוכר ללא כל בעיות מיוחדות – הוא ישלם את שכר הדירה ואת יתר התשלומים בזמן, הוא לא יגרום לנזקים בדירה וכיו"ב. אך לעתים, בהמשך תקופת השכירות מבין המשכיר כי הוא התבדה. במאמר זה אסביר איך ניתן להימנע מראש מסיטואציות שכאלה.

 

בדיקת רקע ועבר פלילי

חשוב שלמשכיר יהיה רקע על עברו של מי שמעוניין לשכור את דירתו (להלן: "השוכר הפוטנציאלי"), ולכן עליו לבקש ממנו מידע מקיף אודותיו: במה הוא עוסק ומה ההיסטוריה התעסוקתית שלו, האם הוא הקים משפחה ומהם יחסיו עמה וכיו"ב. כך יוכל המשכיר לדעת אם מדובר באדם שראוי שישכור את דירתו, הן מבחינה אישיותית והן מבחינה כלכלית.

עם זאת, למשכיר אסור להסתפק במידע שהוא מקבל מהשוכר הפוטנציאלי עצמו. כדאי שיבצע חיפוש פשוט ב"גוגל" של שמו של השוכר הפוטנציאלי, וכך יידע האם המידע שקיבל ממנו הוא נכון, וכן ייתכן וייחשף למידע שהסתיר ממנו (למשל: עבר פלילי של השוכר הפוטנציאלי), וזה יגרום לו לחשוב בשנית האם אכן כדאי להשכיר לו את דירתו.

כדי לקבל מידע מדויק יותר, יכול המשכיר לפנות ל-"BackGround" – המרכז הישראלי לבדיקות רקע, מבחני אמינות ומהימנות בקבלה לעבודה. המרכז מבצע בדיקת רקע הבוחנת אם השוכר הפוטנציאלי הוא בעל רישום פלילי או משטרתי, או אם יש לו היסטוריה של אלימות על רקע פלילי. במידת הצורך, הבדיקה כוללת גם את קשריו המשפטיים והחברתיים של השוכר הפוטנציאלי.

בנוסף, יכול המשכיר לבקש מהשוכר הפוטנציאלי תעודת יושר המצהירה כי אין לו עבר פלילי. אם השוכר הפוטנציאלי מסרב לכך, אמור הדבר להדליק "נורה אדומה" אצל המשכיר, שכן לשוכר הפוטנציאלי יש מה להסתיר ממנו, ועקב כך הוא יכול להחליט שלא להשכיר לו את דירתו.

 

יצירת מקדמי ביטחון

בנוסף לבדיקת הרקע הכללי ועברו הפלילי של השוכר הפוטנציאלי, חשוב שבטרם החתימה על חוזה השכירות, ידרוש המשכיר או עורך דינו, קבלת בטחונות מהשוכר הפוטנציאלי, שכן הדבר יכול למנוע נזקים עתידיים או אף למנוע מבעוד מועד התקשרות עם שוכר בעייתי.

הביטחונות הם, בין היתר:

  • צילום תעודות הזהות של כלל הצדדים להסכם
  • צ'קים לפקודת העירייה הרלוונטית, חברת החשמל, תאגיד המים העירוני וכדומה
  • שטר חוב בחתימת מספר ערבים (לדוגמא – הורי השוכר הפוטנציאלי), מה שיגביר את רצון השוכר הפוטנציאלי לעמוד בהתחייבויותיו, בתוספת צילום של תלושי משכורת
  • דרישת כלל הצ'קים של שנת השכירות מראש, מה שיבטיח את גבייתם השוטפת
  • ערבות בנקאית

 

לסיכום, יש מספר דרכים להימנע מראש משוכר בעייתי – שלא ישלם את התשלומים השונים בזמן, יגרום לנזקים בדירה וכיו"ב. הדרכים המרכזיות הן בקשת מידע מקיף מהשוכר הפוטנציאלי אודותיו וכן בקשת תעודת יושר ממנו, חיפוש שמו במנוע החיפוש "גוגל" ופנייה למרכז "BackGround". בנוסף, חשוב לבקש מהשוכר הפוטנציאלי ביטחונות מסוימים, ובהם ערבות בנקאית, צ'קים לפקודת העירייה, חברת החשמל, תאגיד המים וכדומה, דרישת כלל הצ'קים של שנת השכירות מראש, שטר חוב בחתימת מספר ערבים בתוספת צילום תלושי משכורת וכן צילום תעודות הזהות של כלל הצדדים להסכם השכירות.

המאמר באדיבות אתר https://www.law4youth.com/

מה היה לנו בכתבה:

צריכים חברה לפינוי אסבסט?
השאירו פרטים בטופס המצורף ונחזור במהירות.

1 #
החברה המומלצת ביותר לפינוי אסבסט
0 %
מקצועיות ואמינות
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
פירוקי גגות בשנה האחרונה

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

פינוי אסבסט חריש

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט עומר

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

פינוי אסבסט תל-אביב

פינוי גג אסבסט הוא הכרחי. בכל רגע שאנו נשארים עם גג האסבסט השבור והבלוי, אנחנו מסכנים את חיינו, חיי הסביבה שלנו או משפחתנו. גם אם

חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!